شناسهٔ خبر: 19508042 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

همسر چهره نزدیک به منافقین سفیر پیشنهادی آمریکا در واتیکان شد

رئیس‌جمهور آمریکا همسر «نیوت گینگریچ» رئیس اسبق مجلس نمایندگان و یکی از چهره‌های نزدیک به گروهک تروریستی منافقین را به عنوان سفیر جدید در واتیکان به سنا معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارششفاف، در حالی که دونالد ترامپ در حال انجام سفر خود به عربستان سعودی است، دولت او سفیر پیشنهادی جدید آمریکا در واتیکان را به مجلس سنا معرفی کرده است.

همسر چهره نزدیک به منافقین سفیر پیشنهادی آمریکا در واتیکان شد +عکس

همسر چهره نزدیک به منافقین سفیر پیشنهادی آمریکا در واتیکان شد +عکس
یکی از حامیان اولیه دونالد ترامپ در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، چهره‌ای جنجالی و البته سرشناس در میان جمهوریخواهان به نام «نیوت گینگریچ» بود

او  از سال 1979 تا 1999 در کنگره آمریکا عضو جمهوریخواه از ایالت جورجیا در مجلس نمایندگان بود. او از 1995 تا 1999 رئیس مجلس نمایندگان بود و شانس خود را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 هم امتحان کرد که البته ناموفق بود.

موضوع جنجالی در رابطه با او، مواضع به شدت ضد ایرانی و حمایت‌های او از گروهک تروریستی منافقین بود. او بارها در نشست‌های این گروهک شرکت داشته است.

در چند روز اخیر، بارها در رسانه‌ها از انتخاب هسر کنونی گینگریچ به عنوان سفیر جدید آمریکا در واتیکان خبر آمده بود.

به گزارش آسوشیتدپرس، کاخ سفید رسما «کالیستا گینگریچ» همسر نیوت گینگریچ را به عنوان گزینه خود برای سفارت واتیکان به مجلس سنا معرفی کرده است.

گزینه پیشنهادی ترامپ برای سفارت واتیکان، همسر سوم نیوت گینریچ است و این دو در سال 2000 ازدواج کرده‌اند.

کالیستا گینگریچ 51 ساله، از سال 2007  رئیس شرکت «گینگریچ پروداکشن» که شرکتی فعال در زمینه تولیدات چند رسانه‌ای مستقر در آرلینگتون بوده است و قبلا، به عنوان مشاور و دستیار در کنگره آمریکا فعالیت داشت.

اعلام نام او به عنوان گزینه سفارت واتیکان، در حالی صورت گرفته که ترامپ قرار است طی چند روز آینده در سفر به واتیکان، با پاپ فرانسیس دیدار داشته باشد.

منبع: فارس

همسر چهره نزدیک به منافقین سفیر پیشنهادی آمریکا در واتیکان شد +عکس

نظر شما