شناسهٔ خبر: 19499480 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فولاد نیوز | لینک خبر

در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران مطرح شد:

مطالبات بخش خصوصی از دولت دوازدهم

صاحب‌خبر -


در بیست و چهارمین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران، نمایندگان بخش خصوصی مطالبات خود را از دولت دوازدهم مطرح و اعلام کردند:بخش خصوصی در حال حاضر با مشکلاتی مواجه است که حل بخشی از آنها نیازمند اقدام عاجل و تلاش دولت به رفع آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن است و رفع برخی دیگر از آن ها در گرو تلاش های مستمر دولت در کنار قوای مققنه و قضاییه در بازه زمانی بلندمدت است.

 غلامحسین شافعی در بیست و چهارمین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران با اشاره به اینکه یکبار دیگر ملت ایران با مشارکت گسترده در انتخابات چشم ها را خیره کرد، اظهار کرد: به ملت پیروز و برنده ایران و رهبر معظم انقلاب تبریک می گویم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی ضمن قدردانی از اقداماتی که در دولت یازدهم  صورت گرفت، خواستار تلاش بیشتر و اصلاح برخی  مسائل است که به آنها اشاره می‌کنم، تصریح‌کرد:تمامی این اقدامات، تنها در صورت برخورداری از یک نقشه راه برای رشد و توسعه اقتصاد کشور، می‌تواند ثمربخش باشد و بنابراین اهتمام جدی به تدوین یک سند استراتژی توسعه اقتصادی را طلب می‌کند.

شافعی با اشاره به اینکه اتاق ایران پیشنهادات خود را مطرح کرده و آمادگی خود را جهت همراهی و همکاری با دولت اعلام می‌کند، گفت: اقتصاد ایران این روزها شاهد تحولاتی است و غبار دلزدگی ها در حال پاک شدن است ، این روزها ما را یاد روزهای اول انقلاب می اندازد.

رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: اقتصاد ایران این روزها در حال بازیابی خویش است تا ببیند چگونه می تواند ققنوس وار  از خاکستر باقی ماند خود پرگشاید.

وی با اشاره به اینکه  هیچ عامل یگانه ای را نمی توان عامل توسعه و پیشرفت عنوان کرد چرا که پیشرفت نیازمند برنامه ریزی و تبیین شرایط واقعی است، تاکید کرد:همه ایرانیان خواستار عظمت خود و کشور هستند  و با توجه به شرایط فعلی و سیاست خارجی نباید از ارائه نظر خودداری کنیم.

شافعی گفت: لازم است کارآفرینی و ارزش گذاری بر تولید در کشور تنها به حرف نباشد، توسعه در انقلاب صنعتی، زمانی اتفاق افتاد که در نگرش و تفکر افراد تغییر ایجاد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تا زمانی که هدف دولت ها حصول درامدهای کوتاه مدت باشد، کشور به اهداف خود نخواهد رسید، خاطرنشان کرد:درخواست فعالان اقتصادی این است که شرایط را به سمت بهره وری و تولید پیش ببرید.

به گفته او آینده از آن کسانی است که امکانات را پیش از دیگران می‌بینند و عمل می‌کنند.

رییس اتاق ایران همچنین اظهار کرد: بخش خصوصی در حال حاضر با مشکلاتی مواجه است که حل بخشی از آنها نیازمند اقدام عاجل و تلاش دولت به رفع آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن است و رفع برخی دیگر از آن ها در گرو تلاش های مستمر دولت در کنار قوای مققنه و قضاییه در بازه زمانی بلندمدت است.

شافعی ادامه داد:در حوزه هایی که فعالان اقتصادی بخش خصوصی، حل مشکلات آنها در کوتاه ترین زمان ممکن را مطالبه می‌کنند می توان به نظام تأمین اجتماعی، نظام مالیاتی و نظام گمرکی اشاره کرد. همچنین فقدان یک نظام آماری شفاف و قابل اتکا برای تحلیل گذشته و پیش بینی روندهای آینده نیز احساس می شود که دولت با تمرکز بیشتر بر این موضوع می تواند مشکلات مرتبط را برطرف کند..

وی در پایان گفت: امروز کشور در وضعیت خطیری قرار گرفته است و حفظ دستاوردهای جمهوری اسلامی در گرو اتحاد، همبستگی و حفظ آرامش و امنیت در داخل مرزهای کشور، همچنین مدارا و تنش زدایی در عرصه های بین المللی است، قوه مجریه نیز، به عنوان بازوی اجرایی حاکمیت که وظیفه راهبری این سیستم عظیم انسانی را عهده دار است، به تنهایی قادر به عبور از این گردنه های دشوار نبوده و همگی ما وظیفه داریم تا دولت را در به انجام رساندن مأموریت های آن کمک، یاری و نقد منصفانه کنیم و این راستا بخش خصوصی اعلام آمادگی می‌کند تا با تمام توان، دولت را در راه رفع مشکلاتی که بر شمرده شد و دست یابی به راه حل مناسب، یاری کند.

در این نشست علی رضا کلاهی عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با تبریک پیروزی حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: مردم ایران با انتخابشان به دریافت پول نقد نه گفتند.

وی با اشاره به اینکه همه ما در بحبوحه برگزاری انتخابات نگران وعده های عوام فریبانه بودیم، تصریح کرد: دولت یازدهم موفق شد اقتصاد را از رکود به سمت رشد هدایت کند. اما این رشد متوازن نبوده است به طوری که برخی بخش ها از این رشد بی نصیب مانده اند.

 کلاهی ابراز امیدواری کرد وزارت صمت در دولت دوازدهم به این مهم توجه کرده و از فرصت های موجود در کشور استفاده کند.

سجاد غرقی دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق ایران نیز در جریان این نشست، با تبریک پیروزی حسن روحانی، تصریح کرد: کشور نمی تواند با فرمان گذشته پیش برود و ما انتظار توسعه داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر مسیر گذشته را تکرار کنیم ورشد اقتصادی ملموس نباشد روند پاندولی را تجربه خواهیم کرد.

غرقی با اشاره به اینکه اتاق می تواند در انتخاب وزرا و تصمیم گیری ها به دولت کمک کند، اضافه کرد:امیدوارم دولت یازدهم توسعه صادرات غیرنفتی را مورد توجه قرار دهد.

نظر شما