شناسهٔ خبر: 19480457 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تراز | لینک خبر

هشدار هواشناسی از ورود موج بارشی جدید

تراز: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود موج بارشی جدید در ساعتهای آینده خبر داد و گفت: موجب بارشی عصر امروز وارد کشور خواهد شد و بخشهایی از شمال غرب، غرب، زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز را در بر می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تراز ، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی در سه روزآینده، بویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، درمناطقی ازشرق و جنوب شرق کشور بویژه استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد افزایش ابر، رگبارباران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

همچنین امروز با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور روزهای شنبه و یکشنبه درمناطقی از شمال غرب، غرب، و بتدریج دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی و مرکز کشور سبب ابرناکی رگبار باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد شد،

این سامانه دوشنبه در شمال شرق کشور مستقر خواهد بود و اواخر وقت سه شنبه از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

امروز دراستانهای ساحلی دریای خزر دمای هوا بین ۶ تا ۵ درجه افزایش می‌یابد، در برخی نقاط سواحل غربی خزر واردبیل با وزش باد جنوبی شدید همراه خواهد بود.

با تشکیل توده بزرگ گردوخاک روی عراق و حرکت آن به سمت مرزهای غربی کشور انتظار می‌رود از روز شنبه گردوغبار مناطق شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور را فرا بگیرد.

این شرایط کم و بیش در روز یکشنبه نیز با شدت کمتری ادامه می‌یابد و سبب کاهش کیفیت هوادر این مناطق می‌گردد. روزهای دوشنبه و سه شنبه خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.

نظر شما