شناسهٔ خبر: 19473216 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آلمان قوانین اخراج پناهجویان را تشدید می‌کند

R31356/P36447/S8,89,92/CT10

پارلمان آلمان یک بسته قانونی جدید برای تشدید قوانین پناهندگی به منظور تسهیل و تسریع روند اخراج پناهجویان را به تصویب رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، آلمان قوانین پناهندگی خود را تشدید می کند. بر این اساس پناهجویی که درخواست پناهندگی آن ها رد شده است باید در آینده سریع تر و به طور مداوم تر از آلمان اخراج شوند.

پارلمان آلمان یک بسته قانونی را به منظور تقویت اجرای بهتر تعهد به ترک آلمان و اخراج های سریع تر برای پناهندگان تصویب کرد. "توماس دمایزیر"، وزیر کشور آلمان نیز از تشدید قوانین پناهندگان در کشورش حمایت کرد.

سازمان های حقوق بشری و انجمن های اجتماعی و اپوزیسیون انتقاد شدیدی به این قوانین جدید وارد کرده و از حمله به حقوق اساسی پناهجویان سخن گفته اند.

بر اساس قوانین جدید کسی که حق اقامت در آلمان ندارد و به صورت داوطلبانه این کشور را ترک نکرده و همزمان اطلاعات غلطی درباره هویت خود ارائه می دهد باید در آینده در انتظار محدودیت هایی در تردد باشد.

همچنین اخراج برای عناصر خطری که احتمال حملات تروریستی و جرائم سخت از طرف آن ها می رود باید گسترش یابد و نظارت و کنترل بر آن ها با مچ بندهای الکترونیکی تسهیل شود.

بخصوص این مسئله در بسته قانونی جدید بحث برانگیز است که سازمان فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان این امکان را می یابد که داده های تلفن های همراه پناهجویان بدون اسناد شناسایی را برای روشن شدن هویت آن ها مورد ارزیابی قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما