شناسهٔ خبر: 19472596 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

پیشنهاد آمریکا برای برنامه آموزشی در عراق

خبرگزاری مهر

ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پیشنهاد داده که پس از پیروزی بر داعش ناتو نیروهای نظامی عراقی را برای مدتی طولانی تعلیم دهد. به گفته او، نخست وزیر عراق گفته است که کشورش پس از بیرون راندن داعش هم به کمک نیاز دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش  بولتن نیوز ،  ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پیشنهاد داده که پس از پیروزی بر داعش ناتو نیروهای نظامی عراقی را برای مدتی طولانی تعلیم دهد. به گفته او، نخست وزیر عراق گفته است که کشورش پس از بیرون راندن داعش هم به کمک نیاز دارد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به خبرنگاران گفت که پیمان آتلانتیک شمالی می‌تواند پس از یک پیروزی بر داعش به موقعیتی مطلوب دست یابد تا برای مدتی طولانی به نیروهای امنیتی عراق آموزش بدهد.

به گفته ژنرال دانفورد، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، تصریح کرده که نیروهای نظامی این کشور پس از شکست داعش هم به کمک نیاز خواهند داشت؛ البته دولت عراق نیازهایش را هنوز به روشنی اعلام نکرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پیش‌بینی کرد که ناتو بتواند به ارتش عراق در زمینه‌های لجستیک، گزینش نیروها و آموزش کادر فرماندهی یاری برساند.

دانفورد گفت که ناتو طرف مشاوره مستقیم واحدهای رزمی نخواهد بود، بلکه در این مورد ائتلاف ضد داعش مسئول خواهد بود.

به گفته او، در حال حاضر موضوع انتقال وظایف ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به ناتو مورد بحث نیست.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به ناتو فشار می‌آورد تا بر شدت عملیات خود در خاورمیانه و شمال آفریقا بیفزاید. قرار است در اجلاس آتی ناتو در بروکسل در روز پنج‌شنبه آینده (۲۵ مه) درباره تقسیم جدید وظایف رایزنی شود. دونالد ترامپ نیز در این اجلاس شرکت خواهد کرد.

نظر شما