شناسهٔ خبر: 19472567 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پایان انتخابات و آغاز شمارش آرا در لرستان

خرم آباد - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: با پایان یافتن مهلت برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان شمارش آرا آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حبیب الله خجسته پور جمعه شب در جمع خبرنگاران افزود: شمارش آرا در یکهزار و 766 شعبه ثابت و سیار استان لرستان آغاز شده است.
وی اظهار کرد: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در 725 شعبه در شهر و یکهزار و 41 شعبه روستایی استان برگزار شد.
رئیس ستاد انتخابات لرستان: 566 شعبه مکانیزه در سطح 6 شهر استان لرستان برای انتخابات شوراها پیش بینی شده بود.
به گفته وی تعداد واجدان شرایط در استان یک میلیون و 433 هزار و 609 نفر و تعداد رای اولی ها در این دوره از انتخابات 37 هزار و 139 تن بود.
به دلیل استقبال مردم، مهلت برگزاری انتخابات چند بار تمدید شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا تعداد زیادی از واجدان شرایط با توجه به پایان زمان برگزاری انتخابات در ساعت 24 جمعه موفق به انداختن رای خود به صندوق نشدند.
یکهزار و 766 صندوق اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این استان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در نظرگرفته شد.
26 هزار نفر از عوامل اجرایی، نیروی انتظامی و بازرسی در کنار عوامل نظارت انتخابات را در لرستان برگزار کردند.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرهای خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، دورود، نورآباد و کوهدشت به صورت الکترونیکی برگزار شد و 599 شعبه الکترونیکی در این 6 شهر در نظر گرفته شد.
داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شهر و روستاهای لرستان برای کسب 141 کرسی شهری و چهار هزار و 800 کرسی روستایی رقابت کردند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار شد.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی

انتهای پیام /*

نظر شما