شناسهٔ خبر: 19471916 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

دریچه

صاحب‌خبر -

تمام مدارس تهران امروز  تعطیل است
استاندار تهران گفت:‌ تمام مدارس استان تهران روز شنبه تعطیل است. علاوه‌براین بنابر اعلام اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران، با توجه به طولانی‌شدن فرایند انتخابات، مدارس شهرستان‌های استان تهران، روز شنبه، 30 اردیبهشت تعطیل است. همچنین محمد روزبهانی، مشاور مدیرکل و رئيس اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا درباره تعطیلی تمامی مدارس شهر تهران گفت: امروز، 30 اردیبهشت علاوه بر مدارسی که شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست‌جمهوری و شورا بودند، سایر مدارس شهر تهران نیز تعطیل‌اند. وی افزود: علت تعطیلی سایر مدارس شهر تهران این است که فرهنگیان در سایر مدارس یا مساجد برای انتخابات و نظارت، درگیر هستند.

آغاز مرحله دوم ثبت‌نام کاروان‌های حج
ایلنا: سرپرست روابط‌عمومی سازمان حج و زیارت گفت: مرحله دوم ثبت‌نام کاروان‌های حج از امروز، ۳۰ اردیبهشت برای کسانی که به هر دلیلی تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند، آغاز می‌شود.سیدابراهیم اسداللهی گفت: مرحله اول ثبت‌نام کاروان‌های حج ۹۶، از ۲۴ اردیبهشت‌ماه تا ۲۸ اردیبهشت ادامه داشته و مرحله دوم ثبت‌نام از روز شنبه، ۳۰ اردیبهشت برای کسانی که به هر دلیلی تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند، آغاز می‌شود. وی افزود: در مرحله اول ثبت‌نام تاکنون حدود ۹۵ درصد واجدان شرایط ثبت‌نام در کاروان مبادرت به ثبت‌نام کرده‌اند. سرپرست روابط‌عمومی سازمان حج و زیارت اعلام کرد: چنانچه کسی به هر دلیلی در این چندروز قادر به ثبت‌نام نبوده، می‌تواند از روز شنبه، ۳۰ اردیبهشت با مراجعه به سامانه https://haj۹۶.haj.ir یا مراجعه به دفاتر زیارتی محل ثبت‌نام کاروان‌ها نسبت به ثبت‌نام در کاروان‌های حج اقدام کند. اسداللهی در پایان بیان کرد: اولویت‌های اعزام و ثبت‌نام مرحله اول حجاج، شامل کسانی بود که تا پایان شهریور سال ۸۵ ثبت‌نام کرده بودند، اما از روز شنبه در صورت وجود ظرفیت خالی در کاروان‌های حج، کسانی هم که تا پایان آبان‌ماه سال ۸۵ در بانک ودیعه‌گذاری کرده‌اند، می‌توانند برای نام‌نویسی در کاروان‌های حج سال‌ جاری اقدام کنند.

آغاز ثبت‌نام رایگان دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس از تیرماه
ایسنا: معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع طبق روال سال گذشته است، گفت: آیین‌نامه مربوطه تنظیم شده و در تیرماه ابلاغ می‌شود. سیدعلی حسینی، درباره زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع طبق روال سال گذشته است. آیین‌نامه مربوطه تنظیم شده و در تیرماه ابلاغ می‌شود. وی افزود: ثبت‌نام از اتباع معمولا سه ماه قبل از شروع مدارس و پس از امتحانات و در تیرماه آغاز می‌شود. البته آزمایش‌ها و مراحلی برای پایه‌اولی‌ها انجام می‌شود که کمی زمان‌بر است؛ اما برای مابقی که در یک مقطع مشغول تحصیل هستند و جابه‌جایی میان پایه ندارند، ثبت‌نام مانند دیگر دانش‌آموزان در همان مدرسه انجام می‌شود. معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخ به اینکه آیا آن‌دسته از دانش‌آموزان فاقد مدارک هویتی که سال گذشته گواهی از وزارت کشور دریافت کردند باید مجددا آن را تمدید کنند، گفت: اینها به تصمیم وزارت کشور بستگی دارد و همه این موارد در آیین‌نامه وزارت کشور قید خواهد شد؛ اما احتمالا آن‌دسته که سال گذشته گواهی موقت داشتند، باید مجددا از طریق دفاتر کفالت آن را تمدید کنند؛ اما اتباعی که چند سال است در مدارس ما تحصیل می‌کنند، به این کار نیازی ندارند. حسینی درباره شهریه تحصیل اتباع خارجی نیز گفت: فعلا مانند سال گذشته بنا بر این است که طبق فرمایشات و مؤکدات رهبری، ثبت‌نام از اتباع رایگان باشد. 

2هزار پرونده زمین‌خواری 
ایسنا: معاون حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه درحال‌حاضر بالغ بر دوهزارو 967 هکتار پرونده مفتوح در محاکم قضائی داریم، اظهار کرد: بخش حقوقی سازمان محیط زیست در سراسر کشور پیگیر رفع تصرفات این اراضی است و ادارات کل محیط زیست استان‌ها به نمایندگی از سازمان حفاظت محیط زیست در حال پیگیری و رفع این تصرفات هستند. وی با اشاره به زمین‌خواری‌ها در بخش‌هایی از تهران و با تأکید بر اینکه برای رفع تصرف هریک از این اراضی جنگ سنگینی داشتیم، گفت: برخی از این زمین‌ها از جمله اراضی شمیرانات قیمت و مرغوبیت بسیار بالایی دارند. در این مناطق از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ بیش از ۱۳۳ فقره پرونده با مساحت بیش از سه‌میلیون‌و ۵۹۵‌ هزار مترمربع در مراجع مطرح شد که از این میزان یک‌‌میلیون‌و ۳۵۰‌ هزار مترمربع رفع تصرف شد و برای ۲۲۴‌ هزار مترمربع در حال پیگیری در محاکم قضائی هستیم. 

نظر شما