شناسهٔ خبر: 19470936 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

برنده شدن، ترفند مرد شیاد برای کلاهبرداری

مرد شیاد به بهانه برنده شدن افراد آنها را به مقابل دستگاه‌های خودپرداز می‌کشاند و موجودی‌شان را خالی می‌کرد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ جعفر آژنگ، جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان به میزان گفت: چندی پیش تعدادی از شهروندان سنندجی، با حضوردر پلیس فتا شکایتی را مطرح کردند مبنی بر این‌که مورد کلاهبرداری قرار گرفته و موجودی حساب‌هایشان خالی شده است.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌داد مردی در تماس تلفنی و حتی ارسال پیامک با وعده این‌که آنها برنده جایزه نقدی شده‌اند، شاکیان را مقابل دستگاه خودپرداز کشانده و با این ترفند توانسته موجودی حساب آنها را خالی کند. جست‌وجوها ادامه داشت تا این‌که ردپای مرد کلاهبردار در شهرستان ملارد به دست آمد. با اعزام ماموران در آنجا متهم بازداشت شد.

آژنگ افزود: چند کارت بانکی از مخفیگاه متهم کشف شد. او در جریان تحقیقات به ارتکاب 45 فقره کلاهبرداری از طریق دستگاه‌های خودپرداز در شهر سنندج اعتراف کرد که با اعتراف وی، بقیه شاکیان نیز شناسایی شدند.

وی ادامه داد: متهم با توجه به پیش‌شماره‌های شهرهای مختلف اقدام به شماره‌گیری رندومی از استان‌ها کرده و در اولین تماس اعلام می‌کرده نماینده اپراتور همراه اول بوده و صاحب این خط تلفن، برنده جایزه نقدی یا کمک‌هزینه سفر زیارتی شده است؛ لذا برای دریافت جایزه بایستی به یک دستگاه خودپرداز مراجعه کند که بعد از حضور فرد در پای خودپرداز به روش تغییر منوی دستگاه به انگلیسی و... حساب شخصی آنها را خالی می‌کرد. تحقیقات از متهم برای رازگشایی از دیگر جرایم وی ادامه دارد.

نظر شما