شناسهٔ خبر: 19470075 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

ساعتی پیش صورت گرفت

«رئیسی» وارد وزارت کشور شد/ رئیسی: شهرت بنده را در حوزه های رای گیری اعلام نکردند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: علی القاعده ممکن است عده ای با نام شناسنامه ای من آشنا نباشند لذا عنوان مشهور بسیار مهم است.

صاحب‌خبر -

 

گروه سیاسی-رجانیوز: حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دقایقی پیش وارد وزارت کشور شد.

 

به گزارش رجانیوز به نقل از مهر ، حجت السلام سید ابراهیم رئیسی با حضور در ستاد انتخابات کشور  اظهارداشت: امروز یکسری مشکلاتی را به بنده گزارش دادند، از همان ابتدا انتخابات که اعلام اسامی بود و شهرت بنده را در بعضی از اعلانات ذکر نکرده بودند و علی القاعده ممکن است عده ای با نام شناسنامه ای من آشنا نباشند لذا عنوان مشهور بسیار مهم است.

 

وی ادامه داد: در قانون پیش بینی شده است کسانی که به یک فامیلی مشهور هستند شهرتشان در اعلامیه ذکر شود و این اشکال از طرف ما اعلام شد.

 

رئیسی با بیان اینکه در برخی موراد نیز مسئله پذیرش نماینده کاندیداها مطرح بود که این موضوع هم متن قانون است و به وزارت کشور اعلام کردیم، تاکید کرد: امیدواریم انتخابات پرشور بتواند بعد از انتخابات برای مردم حفظ شود. میزان رای مردم است.

 

نامزد انتخابات گفت: در ابتدا باید بگویم آمده ام از دست اندرکاران انتخابات بخاطر زحماتی در سراسر کشور کشیده اند، تشکر کنم و بگویم که خسته نباشید.

 

وی در خصوص مسائل مطرح شده درباره تخلف در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: سازوکار انتخابات در کشور ما اطمینان بخش است، یعنی قانون گذار یک بخش اجرا و یک بخش نظارت را پیش بینی کرده که اگر این دستگاه ها به درستی عمل کنند، تخلفی صورت نخواهد گرفت.

 

حجت الاسلام رئیسی افزود: کشور ما بیش از ۳۰ سال است که تجربه انتخابات را دارد لیکن امروز یکسری مشکلات را به بنده گزارش دادند که از همان ابتدای شروع روند انتخابات و اعلام اسامی بود که شهرت بنده را در بعضی از اعلانات ذکر نکرده بودند. علی القاعده برخی بنده را با نام شناسنامه ای نمی شناسند از این رو ذکر عنوان مشهور بسیار مهم است و در قانون نیز پیش بینی شده است.

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری مسئله دیگری که در روند انتخابات اتفاق افتاده پذیرش نمایندگان کاندیداها دانست و گفت: پذیرش نماینده کاندیدها در متن قانون آمده است و این موضوع را ما به وزارت کشور اعلام کردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم انتخابات پرشوری که تاکنون داشته ایم ادامه پیدا کند و شور مردم در بعد از انتخابات نیز وجود داشته باشد. انشاالله این انتخابات برای مردم سرنوشت ساز باشد، ما به رای مردم و قانون همواره احترام می گذاریم و به عنوان یک کاندیدا معتقدیم میزان رای مردم است و قانون و رای مردم بسیار مهم است. باید منتظر باشیم ببینیم رای مردم چیست؟

 

حجت الاسلام رئیسی در پاسخ به اینکه برخی از سایت های حامی وی موجی را درباره تخلفات انتخاباتی راه انداخته اند و اینکه با توجه به مشارکت بالای مردم این موضوع را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: ما معتقدیم مشارکت مردم بسیار خوب بوده اما دست اندرکاران توجه کنند اشکالات هم در جریان انتخابات وجود داشته است، به عنوان مثال اینکه در یک نقطه تعرفه نرسد ممکن است در کلان اتفاقی نیفتد اما در آن نقطه نگرانی ایجاد می شود. دست اندرکاران توجه کنند و شرایطی را فراهم کنند تا مردم که حق شان رای دادن است بتوانند در آرامش رای دهند.

 

 

به نقل از تسنیم، دقایقی پیش صولت مرتضی معاون ستاد حجت‌الاسلام رئیسی گفته است که طبق اخبار و گزارش های ارسالی به ما تعرفه‌های برگ‌رای در مناطقی از استان‌ها از جمله خراسان رضوی، خراسان جنوبی وخوزستان کم‌ آمده است؛ رئیس ستاد انتخابات گوش شنوا ندارد.

 

 

 
 

 

برچسب‌ها:

نظر شما