شناسهٔ خبر: 19469997 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

روی خط خبر

صاحب‌خبر -

مدیرکل آموزش و پرورش تهران:  مدارس تهران امروز تعطیلند
شهروند| مدیرکل آموزش و پرورش تهران از تعطیلی امروز تمام مدارس شهر و شهرستان‌های تهران خبر داد. علیرضا کمرئی که عضو هیأت اجرایی انتخابات شورای شهر تهران هم است، علت تعطیلی مدارس در روز شنبه، سی‌ام اردیبهشت‌ماه را مشارکت گسترده فرهنگیان در برگزاری انتخابات و شمارش آراي تمامی مدارس شهر و شهرستان‌های تهران اعلام کرد.
رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران هم در این‌باره گفت: «روند برگزاری انتخابات طولانی است و با توجه به اعلام نظر رئیس شورای آموزش و پرورش مناطق شهرستان‌های استان تهران و مدیران مناطق، تمام مدارس آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، روز شنبه 30 اردیبهشت تعطیل است.»

معاون مرکز بین‌الملل و مدارس خارج از کشور خبر داد: آغاز ثبت‌نام رایگان دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس از تیرماه
ایسنا| معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت‌نام رایگان دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس از تیرماه خبر داد و گفت: «ثبت‌نام از این دانش‌آموزان مانند ‌سال گذشته انجام می‌شود.»
علی حسینی افزود: «ثبت‌نام از اتباع معمولا سه ماه قبل از شروع مدارس و پس از امتحانات و در تیرماه آغاز می‌شود. البته آزمایشات و مراحلی برای پایه اولی‌ها انجام می‌شود که کمی زمانبر است اما برای مابقی که در یک مقطع مشغول تحصیل هستند و جابه‌جایی میان پایه ندارند، ثبت‌نام همانند دیگر دانش‌آموزان در همان مدرسه انجام می‌شود.»
معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این‌که آیا آن دسته از دانش‌آموزان فاقد مدارک هویتی که ‌سال گذشته گواهی از وزارت کشور دریافت کردند، باید مجددا آن را تمدید کنند؟ گفت: «اینها بستگی به تصمیم وزارت کشور دارد و همه این موارد در آیین‌نامه وزارت کشور قید خواهد شد. اما احتمالا آن دسته که ‌سال گذشته گواهی موقت داشتند باید مجددا از طریق دفاتر کفالت آن را تمدید کنند اما اتباعی که چند سال است در مدارس ما تحصیل می‌کنند، نیازی به این کار ندارند.»
حسینی درباره شهریه تحصیل اتباع خارجی هم افزود: «فعلا همانند‌ سال گذشته بنا بر این است که طبق فرمایشات و موکدات رهبری، ثبت‌نام از اتباع رایگان باشد.»

نظر شما