شناسهٔ خبر: 19469130 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

تصاحب نمازخانه دانشگاه مطرح انگلیسی به بهانه کمبود فضای آموزشی

اختصاصی ابنا

اشغال فضای نمازخانه دانشگاه معروف «ایست آنجلیا» که در شهر "نورویچ" انگلستان قرار دارد، در آستانه ماه مبارک رمضان و به بهانه کمبود فضای برگزاری امتحانات، خشم دانشجویان مسلمان این دانشگاه را برانگیخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مسئولین دانشگاه «ایست آنجلیا» شهر "نورویچ" انگلیس، در اقدامی عجیب، فضای نمازخانه این دانشگاه را به بهانه کمبود فضای آموزشی و برگزاری امتحانات، تصاحب کردند.

مسئولین این دانشگاه در مقابل، راهروی منتهی به کتابخانه این دانشگاه را به صورت موقت، در اختیار دانشجویان مسلمان برای اقامه نماز جماعت قرار داده است.

این تصمیم که با هماهنگی انجمن دانشجویان و حتی دانشجویان مسلمان این دانشگاه صورت گرفت، خشم دانشجویان مسلمان دانشگاه ایست آنجلیا را برانگیخت.

سخنگوی انجمن اسلامی دانشگاه ایست آنجلیا، در این باره اظهار داشت: این تصمیم مسئولین دانشگاه در آستانه ماه مبارک رمضان، ما را شوکه کرده است و ایشان ضعف مدیریتی خود را در مدیریت فضاهای آموزشی، با تصاحب نمازخانه‌ای که تعداد زیادی از دانشجویان مسلمان در آن اقامه نماز می کنند، جبران کرده اند.

در همین راستا دانشجویان مسلمان این دانشگاه، صبح امروز (جمعه) با برپایی راهپیمایی مسالمت آمیز، اعتراض خود را اعلام و خواهان تجدید نظر در این تصمیم شدند.

یکی از دانشجویان مسلمان نیز در واکنش به این تصمیم تاکید کرد: مسئولین دانشگاه بدون آنکه هیچ یک از دانشجویان مسلمان را در جریان تصمیم خود قرار دهند و یا با اتحادیه دانشجویان هماهنگ نمایند، نمازخانه ما را تصاحب کرده اند و در واقع این اقدام، توهین به تمایلات دینی طیف گسترده ای از دانشجویان مسلمان این دانشگاه است.

گفتنی است، دانشگاه ایست آنجلیا، در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰، ظرفیت پذیرش دانشجو خود را تا سه هزار دانشجو افزایش دهد، این درحالی است که برای این تصمیم، هیچ فضا و تمهید خاصی دیده نشده است.

………..……
پایان پیام/۲۹۷

نظر شما