شناسهٔ خبر: 19469041 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

وزیر کشور شایعات انتخاباتی را تکذیب کرد

صاحب‌خبر -
وزیر کشوراز مردم خواست با توجه به اینکه در برخی شعب اخذ رای بویژه کلانشهرها صفوف طولانی تشکیل شده است، به شعب اخذ رای خلوت مراجعه کنند

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: مردم عزیز ایران امروز حماسه جدیدی را خلق کردند و با مشارکت بی نظیرشان نشان دادند پای آرمان هایشان همیشه هستند.

وی افزود: از صبح امروز تلاش کردیم همه تمهیدات را داشته باشیم که مردم به راحتی رای دهند اما آنقدر حضور زیاد است که شرمنده این همه لطف و محبت و صبر آنها هستیم.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: برای تعیین سرنوشت اجرایی کشورشان و برای مانور قدرت خواهش ما این است که مردم ما را ببخشند و تحمل کنند و یکبار دیگر اثبات حقانیت مردم در عرصه های تعیین سرنوشت
باشند.

رحمانی فضلی افزود: تا ساعت ۲۴ می توانیم زمان انتخابات را تمدید کنیم، لذا از مردم می خواهیم به گونه ای پای صندوق بیایند تا ما بتوانیم قبل از ساعت ۲۴ ستادها و شعب را ببندیم چون بعد از آن، آن روز شنبه می شود و برگزاری انتخابات تخلف است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در برخی شهرها و کلانشهرها با تراکم مواجه هستیم از مردم می خواهم برنامه ریزی کنند و در سطح بقیه شعب سطح شهر توزیع شوند.

وزیر کشور گفت: در تهران برخی شعبه ها را اعلام کرده اند که خواهش می کنم از مردم خودشان مدیریت کنند و به شعبه های خلوت بروند تا ما بتوانیم تا آخرین نفر رای ها را اخذ کنیم و شرمنده کسی نشویم.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری باهم برگزار می شود این ترافیک وجود دارد و از طرفی دیگرعلاقه مندی مردم به سرنوشتشان را شاهد هستیم.

وی  در ادامه با اشاره به برذخی شایعات و گمانه زنی ها درباره نتایج آرا گفت: ممکن است شایعات و گمانه زنی ها و آمارهایی از صندوق ها که باز نشده، در فضای مجازی و رسانه ها منتشر شود که از مردم می خواهم به هیچ وجه به این شایعات و گمانه زنی ها توجه نکنند.

وی ادامه داد: ستاد امنیت انتخابات مامور شده با کسانی که این آمار و اطلاعات را توزیع می کنند حتما معرفی کنند و چند ساعتن قبل همه این ها را به دادسرا معرفی کردیم که ان‌شاءالله با همه افراد و رسانه هایی که در این زمینه فعالیت کردند برخورد جدی شود.

وزیر کشور در ادامه به موضوع تعرفه ها اشاره کرد و گفت: به استانداران و فرمانداران دستور داده ایم یکبار دیگر بحث تعرفه ها را دنبال کنند، خوشبختانه از صبح امروز تا کنون به هیچ وجه با کسری تعرفه مواجه نبودیم. در برخی از شعب ها که موقتا با کسری تعرفه مواجه شدیم تعرفه ها تامین شد و ما توانستیم با فعالیت خوب این تعرفه ها را به صورت مطلوب توزیع کنیم.

رحمانی فضلی افزود: به فرمانداران واستانداران دستور دادیم تعرفه های لازم را به شعبه های باقی مانده برسانند که امیدوارم مردم با همکاری با ما داشتند در این ساعت آخر همکاری مناسبت تری داشته باشند.

وی ادامه داد: در تبریز،مشهد،اصفهان و تهران شعبه های اخذ رای هستند که در حال حاضر خلوت هستند و مدیران ما در استان ها این حوزه ها را اعلام کرده اند که خواهش می کنم مردم به این حوزه ها مراجعه کنند تا حقی از آنان ضایع نشود و بتوانیم احقاق حق کنیم.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که زمان آغاز شمارش آرا چه زمانی خواهد بود؟ گفت: بعد از پایان رای گیری دستور می دهیم که هیات نظارت و هیات اجرایی با هم این کار را شروع کنند.

رحمانی فضلی در پایان تاکید کرد: برخی از افراد و گروه‌ها اعلام عمومی کردند که هرکس شکایتی از روند انتخابات دارد به آن ها گزارش کند که این کار غیرقانونی است، تنها ناظر انتخابات شورای نگهبان است و تمامی ایرادات و تخلفات احتمالی باید به شورای نگهبان داده شود و پس از دادن این گزارش ها شورای نگهبان موظف است که طی سه روز آن گزارش ها را بررسی کند.

نظر شما