شناسهٔ خبر: 19468675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روز درخشش ملت؛

شرکت 467 هزار لرستانی در انتخابات

خرم آباد - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان لرستان گفت: تاکنون 467هزار نفر در استان لرستان موفق به شرکت در انتخابات شده است که این رقم نشان می دهد میزان مشارکت مردم تاکنون 34 درصد بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حبیب الله خجسته پور در ستاد انتخابات استان لرستان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تاکنون مردم خرم آباد 128 هزار رای، مردم بروجرد 67 هزار رای، دورود 43 هزار رای، کوهدشت 41 هزار رای، الیگودرز 35 هزار رای، دلفان 35 هزار رای، سلسله 31 هزار رای، پلدختر 31 هزار، مردم ازنا 24 هزار رای، مردم دوره چگنی 17 هزار رای و رومشگان 15 هزار رای به صندوق های رای انداخته اند.
وی گفت: هدف ما برگزاری انتخابات سالم است اگر چه صف ها طولانی شده اند ولی این نحوه برگزاری انتخابات تضمین کننده سلامت آن است.
خجسته پور با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی شهرهای استان لرستان اظهار کرد: سیستم های به کار رفته با مشکل خاصی مواجه نیستند در برخی جاها داغ می کنند که با توجه به اینکه دستگاه های رزور وجود دارد جایگزین می شوند.
وی افزود: هیچ شعبه ای حق بازکردن صندوق های رای را تا قبل از ساعت 18 ندارد و تاکنون هم در هیچ شعبه ای هیچ صندوقی شمارش نشده است.
یکهزار و 766 صندوق اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این استان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در نظرگرفته شده است.
26 هزار نفر از عوامل اجرایی ، نیروی انتظامی و بازرسی در کنار عوامل نظارت انتخابات را در لرستان برگزار می کنند.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرهای خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، دورود، نورآباد و کوهدشت به صورت الکترونیکی برگزار می شود و 599 شعبه الکترونیکی در این 6 شهر در نظر گرفته شده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور در حال برگزاری است.
1920/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی

نظر شما