شناسهٔ خبر: 19468283 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

رحمانی فضلی: رای گیری فقط تا ساعت 24 قابل تمدید است / با پایان رای گیری در ساعت 24 دستور شمارش آراء صادر می شود

رحمانی‌فضلی گفت: با پایان رای‌گیری در ساعت 24 امشب دستور شمارش آراء را صادر می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در بخش خبری ساعت 21 در خصوص روند اجرای انتخابات اظهار داشت: مردم ما یک بار دیگر ثابت کردند پای آرمانها و ارزشها هستند و ما تلاشمان این بود که تمام امکانات تهیه شود تا مردم ما راحت‌تر رای دهند اما حضور مردم بسیار زیاد بود و ما شرمنده لطف و محبت عزیزان هستیم.

وی افزود: ما خواهش‌مان این است مردم تحمل کنند ما تا ساعت 24 می‌توانیم انتخابات را تمدید کنیم و راس ساعت 24 ستادها بسته می‌شود. با توجه به اینکه در برخی از شهرها با تراکم جمعیت روبرو هستیم خواهشمندیم مردم برنامه‌ریزی کنید و در سطح بقیه شعبات پخش شوند. خواهش می‌کنیم مردم خودشان این مسئله را مدیریت کنند تا آخرین نفر هم بتواند رای بدهد.

وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات شوراها و انتخابات ریاست جمهوری با هم است و به همین خاطر با تراکم جمعیت روبرو هستیم گفت: علاقه‌مندی مردم با سرنوشت خودشان این صحنه را خلق کرد تا ساعت 24 رای‌گیری تمام است برخی شایعات و گمانه‌زنی‌هایی درباره صندوق‌هایی که هنوز باز نشده در برخی محافل پخش شده مردم به این آمارها توجه نکنند و ما برخی از آنها را به دادسرا معرفی کرده‌ایم.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه تاکنون کسری تعرفه نداشتیم و به استانداران دستور دادیم تعرفه‌ها را تهیه کنند گفت: در برخی شعبه‌ها که کسری تعرفه بوده تامین شده و با فعالیت خوبی تعرفه‌ها را توزیع کردیم و مردم هم با ما همکاری خوبی داشتند. اگر مدیران حوزه‌ها تخلفی داشتند حتما به ما اعلام شود تا حقی از مردم ضایع نشود.


رحمانی فضلی افزود: به فرمانداران واستانداران دستور دادیم تعرفه های لازم را به شعبه های باقی مانده برسانند که امیدوارم مردم با همکاری با ما داشتند در این ساعت آخر همکاری مناسبت تری داشته باشند.

وی ادامه داد: در تبریز،مشهد،اصفهان و تهران شعبه های اخذ رای هستند که در حال حاضر خلوت هستند و مدیران ما در استان ها این حوزه ها را اعلام کرده اند که خواهش می کنم مردم به این حوزه ها مراجعه کنند تا حقی از آنان ضایع نشود و بتوانیم احقاق حق کنیم.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که زمان آغاز شمارش آرا چه زمانی خواهد بود؟ گفت: بعد از پایان رای گیری دستور می دهیم که هیات نظارت و هیات اجرایی با هم این کار را شروع کنند.

رحمانی فضلی در پایان تاکید کرد: برخی از افراد و گروه‌ها اعلام عمومی کردند که هرکس شکایتی از روند انتخابات دارد به آن ها گزارش کند که این کار غیرقانونی است، تنها ناظر انتخابات شورای نگهبان است و تمامی ایرادات و تخلفات احتمالی باید به شورای نگهبان داده شود و پس از دادن این گزارش ها شورای نگهبان موظف است که طی سه روز آن گزارش ها را بررسی کند.

نظر شما