شناسهٔ خبر: 19466324 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نامه مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان به رؤسای هیأت‌های نظارت استان‌ها در آستانه شمارش آراء

خبرگزاری میزان- مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان در نامه‌ای به رؤسای هیأت‌های نظارت استان‌ها اعلام کرد اگر در برگه رأی نام یا نام خانوادگی نامزد انتخابات غلط املایی داشته باشد، ولی همچنان بتوان آن را به نام نامزد خواند، برگه رأی صحیح بوده و به نام نامزد مربوطه خوانده می‌شود.

صاحب‌خبر -
شورای نگهبان
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، علیرضا نیلچی مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان طی نامه‌ای به رؤسای هیأت‌های نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری در استان‌ها اعلام کرد اگر در برگه رأی نام یا نام خانوادگی نامزد انتخابات غلط املایی داشته باشد، ولی همچنان بتوان آن را به نام نامزد خواند، برگه رأی صحیح بوده و به نام نامزد مربوطه خوانده می‌شود به طور مثال روهانی به نام آقای حسن روحانی، میرصلیم به نام آقای سیدمصطفی آقامیرسلیم، رئیصی به نام آقای سیدابراهیم رییس‌الساداتی و حاشمی‌تبا به نام آقای سیدمصطفی هاشمی‌طبا خوانده می‌شود.

متن این نامه به شرح ذیل است:

"بسمه تعالی

رؤسای محترم هیأت‌های نظارت استان‌ها

سلام علیکم.

احتراماً با توجه به سؤالات مکرر استان‌ها در خصوص قرائت برخی از آراء، نظر هیأت مرکزی نظارت به شرح ذیل می‌باشد:

 ۱. اگر در برگه رأی نام یا نام خانوادگی نامزد انتخابات غلط املایی داشته باشد، ولی همچنان بتوان آن را به نام نامزد خواند، برگه رأی صحیح بوده و به نام نامزد مربوطه خوانده می‌شود به طور مثال روهانی به نام آقای حسن روحانی، میرصلیم به نام آقای سیدمصطفی آقامیرسلیم، رئیصی به نام آقای سیدابراهیم رییس‌الساداتی و حاشمی‌تبا به نام آقای سیدمصطفی هاشمی‌طبا خوانده می‌شود.

 ۲. در صورتی که در برگ رأی فقط نام نامزد از قبیل: حسن، ابراهیم (سید ابراهیم) و مصطفی (سیدمصطفی) نوشته شده باشد، صحیح بوده و به نام نامزد مربوطه خوانده می‌شود.

 ۳. در صورتی که در برگ رأی فقط مصطفی یا سیدمصطفی نوشته شده باشد به تناسب آراء، آرای فرد در شعبه به نام آقایان آقامیرسلیم و هاشمی‌طبا خوانده می‌شود.

 ۴. در صورتی که در برگ رأی یکی از عناوین ذیل به تنهایی نوشته شده باشد به نام آقای سیدابراهیم رییس‌الساداتی خوانده می‌شود: رئیس‌السادات- رییس السادات- رئیسی- رییس- رئیس- رییس- سادات- ساداتی.

مراتب جهت اطلاع‌رسانی فوری به ناظرین شعب اخذ رأی حضورتان ارسال می‌شود.

علیرضا نیلچی

مدیرکل امور انتخابات"

در ادامه تصویر این نامه را ملاحظه می کنید:

نامه شورای نگهبان

انتهای پیام/

نظر شما