شناسهٔ خبر: 19461282 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روز درخشش ملت؛

اتحاد ایرانیان پای صندوق های رای

تهران - ایرنا - حضور پر شور ایرانیان مقیم خارج از کشور از بامداد امروز برای مشارکت در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران با هدف توسعه و بالندگی این سرزمین از اتحاد ملتی بزرگ حکایت دارد.

صاحب‌خبر -

شور و هیجان ایرانیان متعهد برای تعیین تکلیف سرنوشت سرزمین خود از ساعت 8 صبح امروز در شعبه های اخذ رای، سرلوحه اتحاد ملتی بزرگ را به تصویر کشیده است.

** نجف اشرف شاهد حضور گسترده ایرانیان مقیم و زائران برای ریختن آرای خود به صندوق ها در محل های تعیین شده از ابتدای آغاز رای گیری است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، راس ساعت 8 صبح امروز جمعه به وقت محلی در نجف اشرف آغاز و صدها تن از ایرانیان در سنگر حفظ استقلال و امنیت کشورمان پای صندوق های رای حاضر شدند.
از بامداد امروز همزمان با بغداد و 7 استان عراق، در محل سرکنسولگری ایران در نجف و 3 صندوق دیگر در سایر نقاط این شهر، شاهد حضور و شور زائران ایرانی و نیز ایرانیان مقیم این کشور هستیم.

** جمعی از ایرانیان واجد شرایط رای مقیم جمهوری آذربایجان نیز از صبح امروز با حضور در پای صندوق های رای در این امر حیاتی مشارکت داشتند.
کاروان ورزشی 300نفره جمهوری اسلامی ایران هم که برای حضور در چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در باکو بسر می برد، برای شرکت در این دوره انتخابات در شعبه اخذ رای در سفارت کشورمان حاضر شدند.
رای گیری از ایرانیان مقیم و گردشگران ایرانی حاضر در جمهوری آذربایجان امروز ساعت هشت به وقت محلی در شعبه های وابسته به سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو آغاز شده است.

** اخبار رسیده از سوریه نیز از حضور گسترده ایرانیان مقیم و مسافران حاضر در این کشور پای صندوق های اخذ رای حکایت دارد.
هموطنان ایرانی در سوریه از اولین ساعات آغاز انتخابات به وقت محلی با حضور در شعبه های اخذ رای در شهرهای مختلف سوریه به منظور مشارکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، رای خود را به صندوق ها ریختند.
صندوق های رای گیری در پایتخت سوریه برای استقبال از هموطنان در سفارت جمهوری اسلامی ایران، حرم حضرت زینب(س)، حرم حضرت رقیه(س) و دو محله دیگر؛ همچنین در شهرهای حلب و لاذقیه و حماه مستقر شده است.

** درب های سفارت جمهوری اسلامی ایران به روی شهروندان ایرانی مقیم کویت که مشتاق شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان از ساعت های اولیه صبح در محل رای گیری حضور داشتند، گشوده شد.
برای تسهیل در مشارکت هموطنان مقیم کویت که نزدیک به 40 هزار تن هستند، 2 حوزه رای گیری در کویت پیش بینی شده است.

** فرایند رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در سه شهر لبنان همانند سایر شعبات اخذ رای در نمایندگی های ایران در سایر کشورها آغاز و شاهد روند پر رنگ ایرانیان مقیم این کشور پای صندوق های رای شد.
پیشتر رسانه های لبنانی، این امر حیاتی و سرنوشت ساز را در ایران پدیده ای شگفتی ساز و مظهر دموکراسی ایرانی دانستند که با پیروی از الگویی قابل انعطاف، فرآیند گردش قدرت را در کشور تحقق می بخشد و پاسخگوی افکار عمومی و دغدغه ها و نگرانی های آن است.

** هم اکنون شعبه های اخذ رای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در شهرهای نیکوزیا، لفکوشا، فاماگوستا و لیماسول جزیره قبرس نیز شاهد حضور هموطنان مقیم این کشور هستند.
به نظر برخی از کارشناسان این کشور به استناد برآوردهای به عمل آمده انتظار می رود مشارکت ایرانیان مقیم این کشور در این انتخابات فراتر از دوره های گذشته باشد.

در این دوره، با انصراف محمدباقر قالیباف و اسحاق جهانگیری از ادامه رقابت انتخاباتی، سیدمصطفی آقامیرسلیم، سیدابراهیم رئیسی، حسن روحانی و سیدمصطفی هاشمی طبا با هم به رقابت می پردازند.
تعداد واجدان شرایط رای دادن در این انتخابات 56 میلیون و 410 هزار و 234 نفر اعلام شده که از این تعداد یک میلیون و 350 هزار و 294 تن رأی اولی هستند.
خاورم**7074** 1583 **
گزارش: مینا غفرانی آذر ** انتشار دهنده : محمدرضا عرفانیان

انتهای پیام /*

نظر شما