شناسهٔ خبر: 19453019 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تکواندوکاران ایران با کسب١٣مدال به کار خود پایان دادند

باکو -ایرنا- تکواندو کاران اعزامی ایران به بازی های کشورهای اسلامی به میزبانی جمهوری آذربایجان پس از سه روز رقابت سخت و فشرده برابر حریفان خود در مجموع با ١٣نشان ( ٣طلا،٥نقره و٥برنز )باکو را به مقصدتهران ترک می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی تکواندوکاران زن ایران با ترکیب پریسا جوادی کوچکسرائی در وزن (منهای67) ،اکرم خدابنده(به اضافه 73)،حنانه همتی(منهای62)، فاطمه مداحی (منهای46)، ناهید کیانی (منهای53)، طیبه پارسا(منهای57)، سودابه پورصادقی شالمائی(منهای49) و ملیکا میرحسینی وکیلی در وزن (منهای73کیلوگرم به ٦مدال رسیدند
«مهدی اسحاقی» در وزن منهای 54 کیلوگرم، «صادق دهقانی» در وزن منهای 58 کیلوگرم، «مهدی یوسفی» در وزن منهای 63 کیلوگرم ، «سیدحسین احسانی» در وزن منهای 68 کیلوگرم ، «سیداحمد خسروفر» در وزن منهای 74 کیلوگرم، «علیرضا درویش‌پور» در وزن منهای 87 کیلوگرم، «احمد محمدی» در وزن منهای 80 کیلوگرم و «حسین قربان‌ زاده» در وزن به اضافه 87 در بخش مردان با سر مربیگری فریبرز عسگری به روی شیاپچانگ رفتند که مردان ٧مدال کسب کردند.
*نخستین طلایی تکواندوی ایران
ناهید کیانی در وزن منهای 53 کیلوگرم دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا 2016 که در اولین مبارزه به مصاف «تالین هامیدی» از اردن دارنده دو مدال برنز قهرمانی آسیا رفت و با نتیجه ١٢بر٢حریف را برد در دیدار بعدی رو در روی «رهما بن علی» تکواندوکار تونسی دارنده سه مدال نقره قهرمانی آفریقا و یک برنز قهرمانی نوجوانان جهان، قرار گرفت و در نهایت با امتیاز ١٤برپنج مبارزه دوم را پیروز شد.
کیانی در فینال برابر حریف ترکیه ایی در مجموع با امتیاز ٨بر پنج پیروز شد و طلا گرفت.

*نماینده مرد تکواندوی ایران به طلا رسید
مهدی اسحاقی هوگو پوش وزن منهای 54 کیلوگرم، قهرمان المپیک نوجوانان که در مبارزه نخست خود با «اسکندر اوسمونو» از قرقیزستان با نتیجه ٣٥بر١١حریف را مغلوب کرد و در مبازره دوم برابر نماینده کشور سنگال به روی شیاپچانگ رفت که با انصراف حریف راهی فینال شدو
وی در فینال مقابل حریفی از جمهوری آذربایجان قرارگرفت که در مجموع کسب امتیاز ٢١بر٢١به راند طلایی رفت و با نتیجه ٢٤بر٢١ به طلا رسید.

*یوسفی سومین طلای تکواندوی ایران را ضرب کرد
مهدی یوسفی تکواندوکار وزن منهای 63 کیلوگرم هم که در مرحله نیمه نهایی برابر نماینده اردن قرارگرفته بود با مجموع امتیاز ٢٩بر١٧فینالیست شد و در آخرین مبارزه خود با نماینده قزاقستان مصاف داد .
این هوگوپوش کشورمان در فینال با مجموع امتیاز ٢٧بر٧ طلایی شد.
یوسفی در دور اول برابر «مبارک الشریف» از عربستان روی شیاپچانگ رفت که با کسب امتیاز 25 بر پنج راهی مرحله یک چهارم نهایی شد
وی در این مرحله برابر حریف ترکیه ایی خود با کسب ١١بر ٨ مدال برنزش را قطعی کرده بود.

*نخستین نقره تکواندو برگردن احسانی
احسانی دومین نماینده کشورمان درفینال رقابت های تکواندو وزن منهای ٦٨کیلوگرم با نماینده کشورمیزبان به روی شیاپچانگ رفت و با کسب امتیاز ٨بر٩ نایب قهرمان شد.
وی پیش از این برابر حریف اندونزی خودمصاف داد که با کسب امتیاز ١٥بر٨ راهی فینال شده بود.
احسانی همچنین در بازی نخست برابر 'ارسلان اسدخان» از پاکستان مبارزه خود را آغاز کرد که راند های اول تا آخر را با نتیجه 6 بریک،١٢بر٢ و هشت بر٣ به نفع خود پایان داد و با کسب امتیاز ٢٦ بر ٦ راهی دور بعد شد وی دور دوم مبارزه خود به مصاف نماینده ترکیه رفت و در مجموع با کسب امتیاز ٢٣ بر ١٦برنز خود را مسجل کرده بود .

*خدابنده به مدال نقره بسنده کرد
اکرم خدابنده در وزن به اضافه 73 کیلوگرم که پس از یک ‌دور استراحت با حریف ازبکی مصاف داد و در یک جدال سخت و نفس گیر با کسب امتیاز ٣ بر ٧ شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

*محمدی در یک قدمی طلا، نقره گرفت
احمد محمدی هوگوپوش مرد کشورمان در وزن منهای 80 کیلوگرم در جدال نیمه نهایی که قرار بود مقابل نماینده کشور ساحل عاج مصاف دهد به دلیل مصدومیت حریف مستقیم راهی فینال شد.
وی راند نخست خود را مقابل نماینده کشور میزبان با نتیجه ٤بر هفت عقب افتاد اما در راند دوم ٣بریک پیروز شد، او در راند آخر و در نهایت با ناباوری هشت بر ٧ مغلوب و با امتیاز١٤بر١٦ سومین نقره ایی تکواندو شد.
رامین عزیزاف حریف محمدی که باورش نمی شد داوران طلا را به نماینده میزبان پیشکش کرده اند به قدری هیجان زده شد که برای چند ثانیه روی شیاپچانگ اشک ریخت.
وی در اولین پیکار با آدرین اسپلینگ از گویان مصاف داد که باکسب امتیاز ٢١بر هفت برنز خود را مسجل کرده بود.

*میرحسینی چهارمین نقره ای تکواندو
ملیکا میرحسینی تکواندو کار ایران دروزن منهای 73 کیلوگرم که در مرحله نیمه نهایی برابر نماینده قزاقستان بانتیجه ٧بر پنج به پیروزی رسیده بود در فینال مقابل سوده بولوت از ترکیه روی شیاپچانگ رفت. او راند اول را با نتیجه 6 بر یک به حریف واگذار کرد. میرحسینی راند دوم و سوم هم به ترتیب با نتایج یک بر صفر و چهار بر 3 مقابل حریف بازنده شد تا با قرار گرفتن روی سکوی نایب قهرمانی، صاحب مدال نقره بازی های کشورهای اسلامی شود.

*خسروفر در روز تولدش به نقره اکتفا کرد
سیداحمد خسروفر آخرین تکواندو کار مرد ایران در وزن منهای ٧٤ کیلوگرم، ‌پس از یک ‌دور استراحت، در اولین مبارزه به مصاف عربستان سعودی رفت و با کسب امتیاز ٢٢بر ٢ برنز خود را مسجل کرد.
او در مرحله نیمه نهایی مقابل حریفی از سورینام روی شیاپچانگ رفت و با ثبت امتیاز 30 بر 16 در روز تولدش صعود قاطعانه ای به فینال رقابت های باکو داشت.
خسرو فر در فینال با نماینده کشور ازبکستان نیکیتا رافالوویچ مصاف داد و در نهایت با کسب امتیاز ١٠بر ٢٦ نقره گرفت.

*اولین هوگوپوش برنزی
فاطمه مداحی تکواندوکار وزن منهای 46 کیلوگرم هم پس از یک دور استراحت برابر 'روکیه ایلدیرم' از ترکیه به روی شیاپچانگ رفت اما در مجموع بانتیجه پنج بر ٦به فینال راه نیافت و نخستین برنز این رشته را کسب کرد.

*پارسا دومین بانوی برنزی
طیبه پارسا تکواندوکار وزن منهای 57 کیلوگرم کشورمان که در اولین پیکار خود برابر زریا کاسیموا از ازبکستان با موفقیت پشت سر گذاشت در دومین بازی مقابل حریف آذربایجانی قرار گرفت و در مجموع با ثبت نتیجه ١٢بر١٤برنز گرفت.

*علی درویش پور مدال برنز را برگردن آویخت
علیرضا درویش‌پور نماینده وزن منهای 80 کیلوگرم تکواندوی ایران برابر میلاد بیگی هوگوپوش کشور میزبان جمهوری آذربایجان وارد مبارزه شد و باکسب چهار بر٢٤ برنزی شد.
وی پیش از این در نخستین دیدار که قرار بود برابر 'ماریو فریر' از موزامبیک به روی شیاپچانگ برود با انصراف حریفش روبه رو شد و در مبارزه دوم خود به مصاف حریف اردنی رفت و در مجموع با کسب امتیاز١٦بر١٢برنز خود را قطعی کرده بود .

*چهارمین برنز تکواندوی ایران به پور صادقی رسید
سودابه پورصادقی در وزن منهای 49 کیلوگرم که در نخستین مبارزه مقابل 'هدی اوآلی» از مراکش با کسب مجموع امتیاز ١٨بر٣ برنز خود را قطعی کرده بود در مبارزه دوم خود به مصاف نماینده کشور میزبان رفت و در مجموع با کسب امتیاز چهار بر ١٥بازی را به نماینده میزبان واگذار کرد .

*پنجمین برنزی تکواندو
حسین قربان‌زاده آخرین نماینده مرد هوگوپوش در وزن بالای 87 کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی برابر نماینده ازبکستان رفت و با مجموع امتیاز ٩بر٢١پنجمین برنز تکواندو را گرفت .
وی در اولین پیکار به مصاف «روسلان ژاپاروف» از قزاقستان رفت و در مجموع با امتیاز ٢٠بر هشت به نفع خود پایان داده و برنزش را مسجل کرده بود.
*سه نماینده حذف شدند
محمدصادق دهقانی دیگر هوگوپوش ایران ابتدا در وزن منهای 58 کیلوگرم برابر، «محمد روزیف» از ترکمنستان به روی شیاپچانگ رفت و با نتیجه ٢١بر٣ پیروز شد وی در دور دوم با «هدی نفاتی» تکواندوکار تونسی که مدال برنز قهرمانی 2016 آفریقا را در کارنامه دارد با نتیجه ٢٠بر٣به حریف واگذار کرد و از دور رقابت ها حذف شد.
پریسا جوادی تکواندوکار وزن منهای 67کیلوگرم کشورمان دارنده مدال برنز قهرمانی جهان و قهرمانی نوجوانان آسیا در نخستین مبارزه برابر 'فریدا عزیزوا» به روی شیاپچانگ رفت که در نهایت با امتیاز چهار بر ١٠از دور رقابت ها حذف شد.
هوگوپوشی که در کارنامه او برنز قهرمانی جهان،‌ طلا، نقره و برنز قهرمانی اروپا، 3 مدال برنز گرندپری و یک مدال طلای قهرمانی نوجوانان جهان به چشم می‌خورد.
حنانه همتی بانوی تکواندو کار ایران در وزن منهای 62 کیلوگرم برابر شاهد ترمان دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا به روی شپاپچانگ رفت و با امتیاز سه بر ٩ از گردونه رقابت ها حذف شد.
این دوره از بازی ها باحضور نمایندگان ٥٤ کشور عضو همکاری های اسلامی در 22رشته ورزشی کشتی فرنگی و آزاد، زورخانه ای، بوکس، تنیس، تنیس روی میز، والیبال جوانان، ژیمناستیک، کاراته تاتامی، تیراندازی، وزنه برداری، ووشو، جودو، (شنا، شیرجه، واترپلو)، (دو و میدانی وجودو، نابینایان) و تکواندو شیاپچانگ، دوومیدانی، فوتبال، بسکتبال سه نفره و هندبال از 22 اردیبهشت ماه در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز شده است.
کاروان ایران نیز با ترکیب 280 ورزشکار (127ورزشکارمرد و31ورزشکار زن ) در 20رشته ورزشی به غیر از فوتبال و هندبال از 16فدراسیون ورزشی دراین بازیها حضور دارند.
ایران در سومین دوره این بازی ها به میزبانی اندونزی با 87 ورزشکار تنها در 6رشته با کسب 30 مدال طلا، 17 نقره و 11 برنز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.
'برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.'
ورزشی**9250 * شبس *1488 *خبرنگار:گلی سفیدزاده *انتشار دهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما