شناسهٔ خبر: 19443274 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جمهوری‌اسلامی | لینک خبر

بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی؛

تکواندوی ایران طلا گرفت

صاحب‌خبر - مهدی اسحاقی نماینده وزن منهای 54 کیلوگرم کشورمان اعزامی به چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی مدال طلا را برگردن آویخت.
اسحاقی توانست با غلبه بر تمامی رقبای خود عنوان نخست این وزن را از آن کند.
وی در دور نخست خود «اسکندر اوسمونو» از قرقیزستان را با نتیجه 35بر11حریف شکست داد و درحالی که برای مبارزه دوم آماده می‌شد نماینده سنگال از مبارزه با اسحاقی صرف نظر کرد و نماینده کشورمان راهی دیدارنهایی این وزن شد.
اسحاقی درر فینال این وزن مقابل تکواندو کار جمهوری آذربایجان قرارگرفت که در راند نخست با نتیجه 6بر7 و در راند دوم با نتیجه یک بر 8 مغلوب نماینده آذربایجان شد اما درراند آخر با نتیجه 14بر6به پیروزی رسید وبازی مساوی شد.
درراند طلایی نماینده وزن منهای 54 کیلوگرم کشورمان 3 امتیاز دیگر از حریف گرفت و با نتیجه 24 بر 21 این مبارزه را به سود خود تمام کرد و قهرمان شد.
حذف دو فرنگی کار ایران
محمد نوربخش و مهدی علیاری فرنگی کاران وزن‌های 59 و 98 کیلوگرم ایران با شکست مقابل حریفان خود از مسابقات این رشته در بازی‌های کشورهای اسلامی در باکو کنار رفتند.
رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های کشورهای اسلامی صبح دیروز در سالن حیدرعلی اف باکو در چهار وزن نخست آغاز شد.
در وزن 59 کیلوگرم «محمد نوربخش» پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل «مراد ممدوف» قهرمان جوانان جهان و زیر 23 سال اروپا از جمهوری آذربایجان با نتیجه 10 بر 4 شکست خورد و با توجه به شکست حریف ترک مقابل کشتی گیر قرقیزستان، نوربخش از دور رقابت‌ها حذف شد.
در وزن 98 کیلوگرم نیز «مهدی علیاری» در دور نخست با نتیجه 2 بر یک مقابل «سلیمان دمیرچی» از ترکیه مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف قرقیزستانی وی نیز از دور مسابقات کنار رفت.
برنز تپانچه بادی میکس به ایران رسید
دیدار رده بندی رقابت‌های تیراندازی 10 متر تپانچه بادی میکس با برتری تیم الف ایران به پایان رسید و مدال برنز این رقابت‌ها به گردن ایرانی‌ها آویخته شد.
تیم‌های میکس تیراندازی الف و ب ایران متشکل از «هانیه رستمیان و وحید گلخندان» و «گلنوش سبقت الهی و محمد احمدی» که از راهیابی به فینال باز مانده بودند برای کسب مدال برنز به رقابت پرداختند و در پایان تیم الف کشورمان با ترکیب هانیه رستمیان و وحید گلخندان توانست مدال برنز این رقابت‌ها را از آن خود کند.
نماینده تنیس بانوان کشورمان از سد حریف مالدیوی گذشت
غزل پاک باطن با شکست حریفی از کشور مالدیو به دور بعد مسابقات تنیس بازیهای کشورهای اسلامی راه یافت.
غزل پاک باطن نماینده تیم ملی تنیس کشورمان روز گذشته در اولین دیدار تنیس انفرادی بانوان مقابل زینب عبدالراشد از مالدیو با نتیجه دو بر صفر(6 بر 0 و 6 بر 1) به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد.
وی امروز در دومین دیدار مقابل حریفی از ازبکستان که در سید یک و جایگاه اول این رقابت‌ها قرار دارد به میدان می‌رود.

نظر شما