شناسهٔ خبر: 19440380 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

حملات سنگین داعش در دیرالزور دفع شد/ پایگاه نظامی « التأمین» در کنترل ارتش سوریه + نقشه میدانی

در درگیری شب گذشته، حدود ۴۳ تروریست کشته و زخمی شدند و تعدادی خودروی نظامی نیز منهدم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از استان دیرالزور حاکیست، گروه تروریستی داعش از عصر روز گذشته حملات بسیار شدیدی را با هدف اشغال پایگاه نظامی «التامین» و منطقه «المکبات» در غرب و جنوب غرب فرودگاه شهر دیر الزور آغاز کردند.

عناصر تروریستی در ابتدا با حملات خمپاره ای، مواضع نیروهای سوری را هدف قرار دادند و در ادامه موفق به پیشروی محدود در بخش غربی پایگاه شدند.

در مقابل نیروهای گارد ریاست جمهوری سوری مستقر در فرودگاه با چند ضد حمله موفق شدند خودروهای انتحاری را منهدم و پیشروی تروریست ها را متوقف کنند.

نیروهای سوری در ادامه عملیات را برای باز پس گیری مناطق اشغال شده در پایگاه آغاز کردند و پس از درگیری های سنگین توانستند تروریست ها را به سمت گورستان شهر  فراری دهند.

در درگیری شب گذشته، حدود ۴۳ تروریست کشته و زخمی شدند و تعدادی خودروی نظامی نیز منهدم شد.

به گزارش مشرق، گروه تروریستی داعش اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی با حملات گسترده از ۵ محور موفق شدند با اشغال مناطق مهم و راهبردی در اطراف شهر دیرالزور راه ارتباطی این شهر را با فرودگاه به طور کامل قطع کنند.

در حال حاضر، بخش وسیعی از گورستان، نیروگاه برق، مناطق «الجریة و سریة جنید، نیروگاه پولمان، مکابس، ارتفاع و رشته کوه های الثرده تحت اشغال داعش است.

نظر شما