شناسهٔ خبر: 19429916 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

ستاد انتخابات کشور یا ستاد تبلیغات روحانی؛ مساله این است!/ آقایان! حقوقی که از وزارت کشور می‌گیرید و از یک نامزد حمایت می‌کنید، قطعا حرام است

شانتاژعجیب و غریب رئیس ستاد انتخابات کشور برای حسن روحانی در حالی مطرح می شود که طبق ماده 73 قانون انتخابات مقامات‌ اجرائي‌ و نظارت انتخابات حق تبليغ له يا عليه هيچ یک‌ از داوطلبان انتخاباتي را نخواهند داشت و تخلف از اين قانون جرم محسوب مي‌شود؛ علاوه بر آنکه مقام معظم رهبری در تبیین ابعاد رعایت حق الناس در انتخابات اندک تخلف مسئولان انتخاباتی را خیانت در امانت برشمرده اند؛ حال آنکه اظهارات جانبدارانه رئیس ستاد انتخابات کشوراین حریم را آشکارا نقض کرده است.

صاحب‌خبر -

گروه سیاسی - رجانیوز: دولت حسن روحانی برای پیروزی در انتخابات  آشکارا به دست و پا زدن افتاده است بطوریکه طی اتفاقی کم سابقه در ادوار انتخابات ریاست جمهوری دست به انواع و اقسام اقدامات غیرقانونی و تخلفات انتخاباتی زده است؛ به نحوی که تمامی امکانات عمومی مراکز و دستگاه های دولتی را به صورت یکپارچه جهت حمایت از دولت به خط کرده است. از حضور غیرقانونی ظریف در میتینگ انتخاباتی روحانی در اصفهان تا بخشنامه پرداخت پول به دهداران، افزایش سه برابری یارانه و دستمزد مستمری بگیران، واریز یارانه برای کسانی که دولت پیش از این یارانه شان را قطع کرده بود تا اظهارات جانبدارانه وزرا و دولتمردان در همایش های دولتی به نفع حسن روحانی تا مرز گدایی رای از هنرمندان و سلبریتی ها و البته از همه جالب توجه تر رپرتاژ رئیس ستاد انتخابات کشور که از ارکان اجرایی و برگزار کننده انتخابات است برای رئیس دولت یازدهم تنها بخشی از تخلفات دولت تدبیر و امید است.

 

به گزارش رجانیوز، عصر روز شنبه خبری منتشر شد مبنی  بر اینکه «علی‌اصغر احمدی»، معاون سیاسی وزیر کشور که رئیس ستاد انتخابات کشور است با فرمانداران و بخشداران استان خراسان رضوی دیدار کرده است.

 

رئیس ستاد انتخابات کشوراظهار داشته است: به دنبال این هستند که اجماع جهانی که علیه ایران بود و این دولت[دولت تدبیر و امید] توانست آن را به اجماع جهانی برای ادامه برجام تبدیل کند از بین ببرند!

 

 

احمدی در ادامه و طی اظهاراتی جانبدارانه و مداخله جویانه گفته است: در شرایط فعلی در همین مناظره‌ها متاسفانه ضدانقلاب‌ها چند برداشت از آن کردند، اول این‌که مناظره‌ها ثابت کرد در ایران عده‌ای برای کسب قدرت می‌جنگند، دوم اینکه می‌گویند فقر در ایران بعد از 38 سال وجود دارد اینکه 4 درصد زالو‌صفت هستند و 96 درصد بدبخت و بیچاره‌اند، یعنی از زبان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بعد از 39 سال برخی به راحتی خوراکی برای ضد انقلاب و دشمن فراهم کردند!

 

رئیس ستاد انتخابات کشور سپس در حد یک تبلیغاتچی میدانی با اشاره به طرح وجود فساد توسط برخی کاندیداها، گفت: کجاست فرهنگی که امام(ره) در این کشور ساری و جاری کرد، امروز به کسی که خالق واژه امام بود می‌گویند دروغگو، چرا برای دو روز قدرت می‌خواهیم همه چیز را نابود کنیم. عده‌ای برای این‌که به قدرت برسند می‌گویند بی‌خاصیتی برجام، اشرافی‌گری، فقر، بیکاری و ...، اما به چه قیمتی؟!

 

وی در ادامه گفته است: من کاری ندارم که در برنامه‌های تلویزیون چه می‌گذرد، من نامه نوشتم که در همه این برنامه‌ها در جهت تخریب دولت عمل می‌شود، از منطقه آزاد گرفته تا برنامه ‌جمهور و میزگردهایی که برگزار می‌شود،  همه در جهت تخریب دولت است.

 

شانتاژعجیب و غریب رئیس ستاد انتخابات کشور برای حسن روحانی در حالی مطرح می شود که طبق ماده 73 قانون انتخابات مقامات‌ اجرائي‌ و نظارت انتخابات حق تبليغ له يا عليه هيچ یک‌ از داوطلبان انتخاباتي را نخواهند داشت و تخلف از اين قانون جرم محسوب مي‌شود؛ علاوه بر آنکه مقام معظم رهبری در تبیین ابعاد رعایت حق الناس در انتخابات اندک تخلف مسئولان انتخاباتی را خیانت در امانت برشمرده اند؛ حال آنکه اظهارات جانبدارانه رئیس ستاد انتخابات کشوراین حریم را آشکارا نقض کرده است.

 

البته پیش از این احمدی بهمن ماه سال گذشته برخلاف گفته های روز شنبه خود گفته بود: در دیداری که با رئیس جمهور داشتم آقای روحانی بر امنیت انتخابات ، بی طرفی در آن و رعایت حق الناس تاکید و توصیه کرد که هیچ جای دولت نباید به نفع کاندیدایی ورود پیدا کند یا هزینه کاندیدایی شود. همچنین وی تاکید کرده بود: ما در پیشگاه خداوند عهد بسته ایم که مراقب، بی طرف و بی غرض باشیم.

 

به گزارش رجانیوز، این مسئله تنها تخلف انتخاباتی دولت حسن روحانی نبوده است؛ حضور انتخاباتی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در سفر روحانی به اصفهان علیرغم قانون مصرح عدم طرفداری وزیر و کارکنان وزارت خارجه در انتخابات نقض صریح قانون و تخلف یه شمار می رود. البته حضور ظریف هم چندان به کار روحانی نیامد چرا که کوهی که قرار بود به استقبال روحانی وظریف بیاید موش زایید!

 

 

جالب اینکه در همین زمینه مجید تخت‌روانچی معاون وزیر امور خارجه (پنجشنبه 14 اردیبهشت) در دومین گردهمایی جوانان حامی روحانی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، به بیان دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه هسته‌ای پرداخت!

 

دیگر تخلف انتخاباتی دولت یازدهم واریز یارانه برای اشخاصی که یارانه آنها قطع شده بود است.مقامات دولت یازدهم از جمله وزیر اقتصاد که پیش از این شب واریز یارانه ها را مصیبت عظما می دانستند و حتی دولت همه پرسی برای انصراف مردم از دریافت یارانه را هم اجرا کرد که با پاسخ منفی مردم مواجه گشت، حالا در ایام انتخابات و با سهولت به یارانه حذفی ها پول پرداخت می کند که مصداق بارز استفاده تبلیغاتی از بیت المال و منابع عمومی است. امری که موجب نامه ستاد سید ابراهیم رئیسی به شورای نگهبان شد.

 

 

در همین رابطه در نامه ستاد حجت الاسلام رئیسی آمده است: در کمال تعجب در چند روز اخیر، از سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای حدود ۴ میلیون نفر از افرادی که قبلاً به خاطر درآمد بالا یارانه ایشان قطع گردیده است، پیامک‌هایی با این مضمون ارسال شده که یارانه شما در تاریخ ۱۳۹۶/۲/۲۶ واریز خواهد شد. این رفتار فریبنده در آخرین روزهای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر آنکه خلاف صریح قانون هدفمند کردن یارانه‌ها می‌باشد، رفتارهای متعارض با ادعاهای متواتر دولتمردان مبنی بر صعوبت پرداخت یارانه توسط دولت و فقدان منابع لازم برای این امر است که جز اهداف تبلیغاتی هدف دیگری بر آن متصور نمی‌باشد و خواهشمند است شورای محترم نگهبان نسبت به واکنش جدی در قبال این رفتار خلاف قانون عنایت فرماید تا شاهد تکرار چنین رفتارهای ناپسندی نباشیم.

 

پیش از این سید ابراهیم رئیسی در مناظره سوم به گوشه ای دیگر از تخلفات دولت در پول پاشی های انتخاباتی اشاره کرده بود   آنجایی که خطاب به حسن روحانی گفت: بخشنامه دولت شما برای دادن 10 میلیون به دهداران موجود است؛ چرا کار تبلیغاتی می کنید؟ چرا در این چهار سال به فقرا و محرومان کمک نکردید؟

 

 

 

در انتها باید یادآور شد این موارد تنها بخشی از تخلفات انتخاباتی بی شمار دولت تدبیر و امید محسوب می شود. بی قانونی هایی که حسن روحانی و دولتش با توسل جستن به آنها بازهم نتوانسته اند از رشد فزاینده آرای منفی رئیس دولت که می رود سرنگونی روحانی و اولین دولت چهار ساله جمهوری اسلامی را رقم بزند، ممانعت به عمل آورند که لغو معنادار سفر روحانی به کهکیلویه و بویر احمد و میدان پر از خالی نقش جهان اصفهان در استقبال از روحانی و ظریف خود گویای همه چیز است.

نظر شما