شناسهٔ خبر: 19422472 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

پیگیری مشکلات شرکت‎ها در زمینه فیبرنوری و کار در اماکن مسکونی

صاحب‌خبر -

وی اضافه کرد: مقوله مهم دیگر که به زودی برای مردم تبدیل به نیاز می شود، اینترنت چیزهاست که کاربردهای بسیار زیادی دارد. به گفته رضانژاد لازمه پیاده‎سازی اینترنت چیزها  فراهم کردن زیرساخت های آن است که با همکاری شرکت های فناوری اطلاعات و شورای شهر مهیا می شود.
کاندیدای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر شرکت های زیادی اقدام به ارایه تکنولوژی FTTx (فیبرنوری در منزل) کرده‎اند که اغلب آنها در بخش زیرساختی با شهرداری ها مشکل دارند. 
رضانژاد همچنین درباره ساماندهی دکل ها نیز گفت: موضوع دیگری که برای صنف فناوری اطلاعات و مردم دردسرساز شده است، دکل های مخابراتی است که اگر شهرداری اجازه کار به اپراتورهای تلفن همراه را بدهد قطعا این دکل ها ساماندهی می شود و مردم دیگر با مشکل آنتن دهی مواجه نمی شوند.وی با بیان اینکه قوانین در این حوزه نیازمند بازنگری است، گفت: باید دکل ها متناسب با محل ایمن باشد نه آنکه اپراتورها مجبور باشند ارتفاع آن را تامین کنند.رضانژاد همچنین با بیان اینکه اماکن عمومی باید مجهز به اینترنت رایگان باشند، افزود: شهرداری اغلب با شرکت های ارایه دهنده اینترنت پرسرعت همکاری چندانی ندارد به همین دلیل شرکت ها برای ارایه اینترنت به اماکن عمومی با مشکل مواجه می شوند.
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران درباره مشکل دیگری که باید در شورای شهر پیگیری شود، گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات مهم شرکت های نرم افزاری کار در اماکن مسکونی است که بسیاری از اصناف مانند پزشکان از این قانون بهره مند هستند، اما برای صنف IT به کار برده نمی شود. در حالی که فناوری اطلاعات بالاترین اولویت نظام است.رضانژاد افزود: یکی از برنامه های مهم من در شورای شهر پیگیری این موضوع است تا شرکت های نرم افزاری بتوانند از حق مسلم خود استفاده کنند.
وی درباره ارزش بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: مجموع بازار نفت دنیا که برای آن جنگ هم شده، تنها 1800 میلیارد دلار است. در حالی که درآمد بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات به 3800 میلیارد دلار می رسد؛ بنابراین کاملا مسلم است اگر بخواهیم وابستگی به نفت را کم کنیم، باید مانند هندوستان به سمت توسعه ICT حرکت کنیم.
وی درباره معضل اشتغال هم گفت: یکی از معضلات مهم کشور اکنون ایجاد اشتغال برای جوانان است که فناوری اطلاعات می تواند در این زمینه کاربرد زیادی داشته باشد.
وی افزود: هزینه هر شغل برای دولت اکنون بین 160 تا 400 میلیون تومان برآورد می شود در حالی که در حوزه ICT این عدد بین 30 تا 50 میلیون است. قطعا باید بستری فراهم شود تا کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات فراهم شود.رضانژاد اضافه کرد: باید امکان تعامل با استارت آپ ها در شهرداری ها فراهم شود. این اتفاق اشتغال زایی زیادی به همراه دارد و مردم هم خدمات بهتر و ارزان تری دریافت خواهند کرد.
این کاندیدای انتخابات شورای شهر  افزود: به طور مثال اکنون اطلاعات خوبی درباره محل هایی است که بیشترین آتش سوزی در آنجا صورت گرفته و ایستگاه های آتش نشانی وجود دارد. اما متاسفانه هیچ بهره علمی از آن نمی شود، در حالی که می توان با کنار هم گذاشتن این اطلاعات ایستگاه های آتش نشانی را در محل های پرحادثه بیشتر کرد.
وی گفت: متاسفانه مدیران ارشد در شهرداری ها به دیتا و فناوری اطلاعات آنطورکه باید اهمیت نمی دهند و حضور یک نماینده تخصصی از حوزه IT می تواند رویکرد آنها را تغییر دهد. انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

نظر شما