شناسهٔ خبر: 19413313 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کمیته فناوری اطلاعات هیات نظارت بر انتخابات شوراها:

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها در 11 هزار شعبه به صورت الکترونیکی برگزار می شود

تهران-ایرنا-رئیس کمیته فناوری اطلاعات هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 11 هزار شعبه اخذ رای به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، قاسم میرزایی نکو روز سه شنبه در نشست خبری هیات مرکزی انتخابات ریاست جمهوری افزود: بخش فناوری اطلاعات برای نخستین بار است که به هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اضافه شده است.
وی با یادآوری این که در 11هزار شعبه اخذ رای برای انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی خواهد بود، اظهارکرد: این موضوع مصوبه سطوح بالای نظام است وبه شکل پایلوت و آزمایشی نیست و واقعی است و در این راستا ما تمهیداتی را در نظر گرفته ایم و سیستم تجمیع آرا انتخابات را طراحی کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: ما همچنین سیستم اپلیکیشن تلفن همراه برای ناظرین و بازرسین طراحی کردیم که در مدت 30 ثانیه آمار شعب را بلافاصله روی سایت مرکزی قرار می دهد و این آمار قابل بررسی است.
رئیس کمیته فناوری اطلاعات هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: 62 نفر در کل کشور به عنوان رابط این کمیته با هیات مرکزی نظارت در ارتباط هستند و آموزش های لازم را دریافت کرده اند و 100 هزار نفر در سراسر کشور نیز به عنوان کاربر نرم افزار موبایلی اطلاعات لازم را به سامانه اصلی منتقل می کنند.
میرزایی نکو ادامه داد: تست نهایی برگزاری انتخابات الکترونیک در حوزه های مختلف انتخابیه فردا انجام می شود.
وی تاکید کرد: تمامی تصمیمات در هیات های مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها به صورت مستقل و با نظر اعضاء اتخاذ شد و هیچ مرجعی در این تصمیمات نقشی نداشته و تمام توان هیات مرکزی برای یک انتخابات سالم،‌ رقابتی و تخصصی به کار گرفته شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تمامی سرورهای ما در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا به سرور اصلی مجلس شورای اسلامی متصل است و در این زمینه ما از رئیس مجلس تشکر ویژه ای می کنیم که از این هیات پشتیبانی کرد.
سیام**9121**1336 خبرنگار: سمیه لاری**انتشار: مهرنوش خانزائی

انتهای پیام /*

نظر شما