شناسهٔ خبر: 19383560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جاده روستایی بنت - نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان بازگشایی شد

زاهدان - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مسیر روستایی بنت - نیکشهر در جنوب استان شنبه شب بازگشایی شد.

صاحب‌خبر -

رضا اربابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براثر طغیان رودخانه های فصلی، روان آبها و سیلاب 2 مسیر روستایی چاهان - زرآباد و بنت - نیکشهر از اواخر روز جمعه بسته شده بود که با تلاش نیروهای راهداری مسیر بنت - نیکشهر اواخر شنبه شب بازگشایی شد.
وی ادامه داد: همچنان مسیر روستایی چاهان - زرآباد بسته است و تلاش راهداران برای بازگشایی این مسیرها ادامه دارد.
وی افزود: تمام گشت های راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان در منطقه در آماده باش کامل قرار دارند.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین بارندگی گزارش شده در 48 ساعت گذشته در این استان مربوط به کهنوک از توابع شهرستان نیکشهر با 39 میلیمتر بوده است.
علی ملاشاهی اظهار داشت: در این مدت در برخی نقاط جنوبی سیستان و بلوچستان بارش های خوبی گزارش شد که بیشترین آن بعد از کهنوک، مربوط به نیکشهر با 37 میلیمتر، چاهان و مهبان این شهرستان به ترتیب با 24 و 22 میلیمتر بوده است.
وی ادامه داد: تا فردا در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان با کاهش ناپایداری ها علاوه بر نیمه جنوبی شرایط برای رگبارهای پراکنده و رعد و برق در نیمه شمالی استان فراهم است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی 18 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و طوفان های شدید و گرد و غبار روبروست که بعضا سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می شود.
شهرستان نیکشهر با 134 هزار نفر جمعیت و گستره 13 هزار و 400 کیلومتر مربع از چهار بخش مرکزی، لاشار، آهوران و بنت، 11 دهستان و 395 روستا و آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
نیکشهر از شمال به شهرستان های ایرانشهر و دلگان، شرق به شهرستان های قصرقند و سرباز، از جنوب به شهرستان های کنارک و چابهار، غرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است و در 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
7316** 3213/ 6075*خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: زهرا هجینی نژاد

انتهای پیام /*

نظر شما