شناسهٔ خبر: 19330652 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

نیمه شعبان روز پر رونق گالری های تهران

گالری های و مراکز فرهنگی و هنری تهران همزمان با نیمه شعبان یکی از شلوغ ترین روزهای کاری خود را تجربه می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، گالری ها و مراکز فرهنگی هنری تهران جمعه 22 اردیبهشت ماه همزمان با نیمه شعبان با افتتاح بیش از 20 نمایشگاه، یکی از شلوغ ترین روزها را تجربه می کند.

کارنمای پژوهشی انجمن نقاشان در گالری های خانه هنرمندان

پنجمین کارنمای پژوهشی اعضای بالای 40سال انجمن نقاشان 22 اردیبهشت ماه در گالری های خانه هنرمندان برپا می شود.

این کارنماها به ‌صورت بی ‌ینال‌ های کوچک شامل 40 - 50 نفر برگزار می ‌شود که اوضاع و وضعیت هنری اعضای انجمن نقاشان را به نمایش می گذارد در این دوره 45 نفر به ارائه آثار نقاشی خود در پنجمین کارنما پرداخته اند.

نمایشگاه آثار نقاشی این هنرمندان از 22 تا پایان اردیبهشت ماه در گالری های خانه هنرمندان برپا خواهد بود.

نمایشگاه نقاشی کودکان در فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه آثار نقاشی هنرمندان 5 تا 22 ساله کم توان ذهنی و دارای اختلال طیف اتیسم با عنوان «آفتابی در میان سایه ای» 21 تا 26 اردیبهشت ماه در در گالری فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

در این نمایشگاه 120 اثر نقاشی با تکنیک اکریلیک روی بوم و سبک های متنوعی چون امپرسیونیسم، اکسپرسیونیسم، فوویسم، پست امپرسیونیسم، کوبیسم و ... در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

آثار ارائه شده در این نمایشگاه برخی بازآفرینی آثار بزرگان نقاشی ایران و جهان و برخی دیگر نیز نقاشی های خلاقانه از ذهنیت خود هنرمندان است.

نمایش این آثار، علاوه بر ایجاد امید در خانواده‎ ها می‎ تواند بستر مناسبی را برای ایفای نقش اجتماعی موثر برای افراد کم توان ذهنی و نیز اختلال طیف اوتیسم فراهم آورد و زمینه ساز حضور آنان در جامعه باشد.

نمایشگاه نگارگری در گالری والی

نمایشگاه بهزاد بزرگی در گالری والی با عنوان 'دختران سرزمین فیروزه'، صورت‌ گری معاصری از هنر نگارگری ایران را ارائه می کند.

نگارگری ایرانی ویژگی خود را در ابعاد کوچک، ریزه‌کاری‌ها و تکنیک قلم‌گیری مستتر کرده و برای هر بیننده ‌ای جدا از ابعاد زیبایی ‌شناسانه‌ اش، توجه به تکنیک را به رخ می ‌کشد. اما کافی است در این روزها سری به گالری والی بزنید تا بر دیوارهای آن نوعی نگارگری معاصر را جدا از ویژگی ‌های نگارگری ببینید.

آثاری که از لحاظ بصری وام گرفته شده از محتوای نگارگری ایرانی هستند اما از لحاظ تکنیک و توجه به ارائه اثر هنری جلوه‌ای متفاوت دارند.

نمایشگاه نقاشی‌های بهزاد بزرگی با عنوان «دختران سرزمین فیروزه» تا 26 اردیبهشت در گالری والی میزبان علاقه مندان به هنر است.

نمایشگاه هنر معاصر در گالری پردیس ملت

موسسه فرهنگ و هنر ماندگار، نمایشگاه «رویکردها و گرایش ها در هنر معاصر ایران» را 21 اردیبهشت ماه در گالری پردیس ملت برگزار می کند.

در این نمایشگاه که فرناز محمدی نمایشگاه گردانی آن را به عهده دارد، آثار 40 هنرمند جوان و نسل میانی که هر یک از زاویه ای مختص به خود در هنر معاصر ایران نقش آفرینی می کنند ارائه خواهد شد.

این نمایشگاه ضمن نشان دادن بخش هایی پر قدرت از رویکردهای متنوع در هنر معاصر ایران و ارائه آثار قابل تامل و تماشایی، زمینه پژوهش و جستجویی هر چند گذرا برای علاقه مندان را نیز فراهم آورد.

این نمایشگاه تا 19 خرداد در پردیس سینما گالری ملت دایر خواهد بود.

نمایشگاه دست هایم در گالری فردا

گالری فردا در نمایشگاهی به نام «دست‌ هایم» آثار 37 هنرمند را که دست ‌های خود را منطبق با آنچه از دست خود می ‌دانند به تصویر کشیده و به نمایش در خواهند آورد.

در این نمایشگاه هر یک از این هنرمندان دست خود را با تکنیک و متریالی که با آن راحتتر کار می‌کنند، به تصویر کشیده و برای نمایش عرضه کرده‌اند.

این نمایشگاه از 22 تا 28 در گالری فردا میزبان علاقه مندان به هنر است.

کاریکاتور در گالری آرت سنتر

منتخبی از 100 اثر کامبیز درمبخش هنرمند کاریکاتوریست به مناسبت 60 سال فعالیت مطبوعاتی و هنری این هنرمند در گالری آرت سنتر برپا می شود که این آثار قیمت‌های متنوعی از 100 هزار تومان تا قیمت‌های میلیونی خواهند داشت.

پیش از این در مهرماه 95 این هنرمند در گالری آریانا نمایشگاه «آتیش زدم به مالم» را با همین رویکرد برپا کرده بود و حدود 500 اثرش را به حراج گذاشت. به نظر می رسد این نمایشگاه نیز ادامه همان اتفاق باشد.

این نمایشگاه 22 اردیبهشت ماه به مدت یک هفته در گالری آرت سنتر برپا خواهد بود.

نمایشگاه خوشنویسی در موزه معاصر فلسطین

نمایشگاهی از خوشنویسی های شیخ محمدرضا شوقیان با 48 اثر در موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا می شود.

شیخ محمدرضا شوقیان که حدود 25 سال کار خوشنویسی انجام می دهد هنر را بهترین وسیله برای تجلی روح انسان دانست و افزود: در جامعه امروز بین روحانیون حوزه و هنرهای سنتی و اصیلی مثل خوشنویسی فاصله بسیار زیاد است و این در حالی که در گذشته کتب زیادی از کتابهای حوزه را اساتید این رشته که در خوشنویسی متبحر بوده اند نگاشته اند.

نمایشگاه خوشنویسی 24 اردیبهشت ماه افتتاح و به مدت یک هفته در موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا خواهد بود.

آثار نقاشی و حجم بر روی تخم شتر مرغ در نگارخانه بهنام دهش پور

نگارخانه بهنام دهش پور 22 اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاه گروهی شامل «آثار نقاشی» و «آثار نقاشی و حجم بر روی تخم شترمرغ» خواهد بود.

نمایشگاه آثار نقاشی شامل بیش از 16 اثر است که در این نگارخانه به نمایش در می آید.

نمایشگاه آثار نقاشی و حجم بر روی تخم شترمرغ نیز برای چهارمین بار در نگارخانه بهنام دهش پور برگزار می شود. این نمایشگاه شامل 25 اثر نقاشی و حجم روی تخم شترمرغ است.

علاقه مندان می توانند از 22 تا 28 اردیبهشت ماه برای بازدید از این نمایشگاه به نگارخانه دهش پور مراجعه نمایند.

نمایشگاه عکس درگالری ثالث و گالری زیرزمین دستان

نمایشگاه عکس «کتاب‌ خوانی برای خیابان‌های تهران» که شامل آثار مریم فیروزی است 22 اردیبهشت در گالری ثالث برپا می شود. این گالری در خیابان کریم خان، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره 148، گالری ثالث واقع است.

نمایشگاه عکس های علی بهشتی با عنوان «نامحسوس» 22 اردیبهشت در گالری زیرزمین دستان برپا می شود. این گالری در خیابان فرشته (فیاضی)، خیابان بیدار، شماره 6 واقع است.

نظر شما