شناسهٔ خبر: 19249689 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سخنگوی حماس: اسماعیل هنیه در غزه می ماند

حازم قاسم گفت: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه می ماند و اگر شرایط و مصلحت ایجاب کند برای سفرهای خارجی از این منطقه خارج خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری آناتولی از غزه ، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین شنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش در نوار غزه می ماند و اگر شرایط و مصلحت ایجاب کند برای سفرهای خارجی از این منطقه خارج خواهد شد .
حازم قاسم سخنگوی حماس گفت مقام اسماعیل هنیه به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس ایجاب می کند برای سفر های خارجی خود از نوار غزه خارج شود .
حازم قاسم تاکید کرد مسئله خروج اسماعیل هنیه از غزه بر اساس شرایط و پیش بینی های آینده واگر مصلحت ایجاب کند ، صورت خواهد گرفت .

حازم قاسم سخنگوی حماس درباره انتخاب هنیه به المیادین گفت: «حماس امروز الگوی افتخارآمیزی به ملت و گروه های فلسطینی ارائه کرد. حماس با وجود فشارها، تحریم و پیگردهای امنیتی مسئولان و اعضای خود، توانست انتخابات داخلی خود را به صورت دموکراتیک برگزار کند. حماس به خط مشی خود برای مقاومت در برابر اشغالگران، تلاش برای آزادسازی همه سرزمین فلسطین و برقراری روابط متوازن با همه طرف های منطقه ای ادامه خواهد داد.» 
در انتخابات دیروز جنبش حماس که طور همزمان و به صورت ویدئو کنفرانس در دوحه و غزه برگزار شد ، اسماعیل هنیه به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حماس جانشین خالد مشعل شد .
پیش بینی می شد تعدادی از رهبران جنبش حماس از جمله اسماعیل هنیه برای شرکت در انتخابات از غزه راهی قطر شوند اما به سبب تعطیلی و مسدود بودن گذرگاه مرزی رفح این امر میسر نشد .
پیش از این یک منبع جنبش حماس اعلام کرده بود با توجه به الزامات موقعیت جدید هنیه پیش بینی می شود وی پس از پیروزی در انتخابات به خارج از غزه منتقل شود.

نظر شما