شناسهٔ خبر: 19249679 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

مسمومیت غذایی، عامل بیماری دانشجویان شیراز

صاحب‌خبر -
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بنا بر بررسی های صورت گرفته علت مسمومیت دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز مسمومیت غذایی بوده است.

محمدهادی ایمانیه روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دنبال مسمومیت دانشجویان این دانشکده از رستوران و خوابگاه ها نمونه برداری کردند که بررسی ها گویای مسمومیت غذایی این دانشجویان بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: همه امکانات و خدمات درمانی و بهداشتی در اختیار بیماران دانشجو قرار گرفت تا آنها سلامتی خود را بازیابند.

شماری از دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز شامگاه سه شنبه 12 اردیبهشت ماه پس از صرف غذا دچار مسمومیت شدند و با تلاش های صورت گرفته برای درمان این دانشجویان، هم اینک تنها یک بیمار در بیمارستان بستری است.

به گفته مسئولان اورژانس فارس، افزون بر 323 مورد مراجعه توسط دانشجویان دانشکده باهنر ثبت شده است که از این میان، شماری از آنها توسط تیم اورژانس مستقر در دانشکده درمان شدند و 39 نفر توسط اورژانس و 49 نفر با وسیله شخصی به بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز اعزام شدند.

در همین حال، مسئولان این دانشکده می گویند که برخی دانشجویان بیش از یک بار مراجعه به اورژانس داشته اند و از این رو، آمار قطعی دانشجویانی که درگیر بیماری شدند در نشستی خبری اعلام می شود.

** بیماری مهار شد

دکتر محمدرضا عالی منش رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان فارس نیز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: مراجعه کننده جدیدی از دانشجویان و کارکنان دانشکده باهنر شیراز بابت مسمومیت نداشته ایم و می توان گفت که این بیماری مهار شده است.
** خلع ید پیمانکار رستوران دانشکده

رئیس دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: تاکنون همه دانشجویان و کارکنان این دانشکده که دچار مسمومیت غذایی شده بودند، به جز یک نفر مرخص شده اند.

محمد مهدی علویان مهر افزود: وضعیت عمومی تنها فرد بستری در بیمارستان به پایداری رسیده است و انتظار می رود بزودی از بیمارستان ترخیص شود.

اداره کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز با ارسال توضیحاتی به رسانه ها ضمن اشاره به اقدام های فوریتی برای امدادرسانی به دانشجویان اعلام کرد: انبار نگهداری مواد غذایی و رستوران دانشکده در لحظات اولیه پس از بروز مسمومیت دانشجویان پلمپ شد و کارشناسان تغذیه دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و امور دام شیراز برای نمونه برداری در محل حضور یافتند.
در این اطلاعیه آمده است: برای کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری، فضاهای عمومی خوابگاه دانشکده با نظارت عوامل بهداشتی ضدعفونی و مواد ضدعفونی کننده نیز در بین دانشجویان توزیع شد.

این اطلاعیه می افزاید: با توجه به احتمال آلوده بودن آب، مقادیری آب معدنی تهیه و برای شرب دانشجویان توزیع گردید.

اداره کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور توضیح داد: با توجه به احتمال قصور پیمانکار دراولین ساعات بروز واقعه از پیمانکار طرف قرارداد خلع ید و درحال حاضر غذای مورد نیاز دانشجویان از دانشگاه شیراز تامین می شود.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست دانشجویان بستری شده مقرر شد امتحانات میان ترم حسب شرایط دانشجو با تاخیر برگزار شود.
پیش از این مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری ظهر جمعه 15 اردیبهشت ماه جاری با حضور در بیمارستان حضرت علی اصغر شیراز از دانشجویان بیمار دانشکده فنی شهید باهنر عیادت کرد.

دکتر فضل الله ایرجی کجوری ضمن ابراز تاسف از مسموم شدن این دانشجویان، پیگیر مراحل درمانی دانشجویان بیمار شد.

در این دیدار که معاون فرهنگی دانشگاه شیراز و رئیس دانشکده باهنر شیراز حضور داشتند اقدامات انجام شده مطرح شد.

نماینده وزیر علوم همچنین با حضور در جمع دانشجویان خوابگاهی دانشکده باهنر در جریان فعالیت های انجام شده مسئولان دانشکده در مهار و کنترل بیماری قرار گرفت.

برچسب‌ها:

نظر شما