شناسهٔ خبر: 19246094 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مشعل: از هنیه حمایت خواهیم کرد

رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاکید کرد که رهبران و اعضای جدید دفتر سیاسی این جنبش پس از انتخاب اسماعیل هنیه به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی، پشت او خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، خالد مشعل، رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) طی سخنانی پس از انتخاب هنیه به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که شورای مشورتی این جنبش به خاطر وضعیت منطقه‌ای بارها در چندین نقطه جغرافیایی تشکیل جلسه داده بود.

 

وی افزود: خبر انتخاب برادر اسماعیل هنیه توسط این شورا به ریاست دفتر سیاسی حماس را به ملت فلسطین، اعضای جنبش، امت، دوستداران و دلسوزان آن تبریک عرض می‌کنم.

 

مشعل ضمن تاکید بر حمایت حماس از این انتخاب که به شیوه مشورتی صورت گرفته و نشانگر وحدت این جنبش است، تاکید کرد که حماس اسامی بقیه اعضای دفتر سیاسی را هم در زمان مناسب اعلام خواهد کرد.

 

وی با تاکید بر حمایت کل جبهه داخلی متحد حماس از هنیه به عنوان رهبر جدید این جنبش تصریح کرد: مشعل و شورای مشورتی و تمامی اعضای حماس پشت هنیه و برادران وی در دفتر سیاسی جدید حماس می ایستند.

 

مشعل خاطر نشان کرد که به عنوان رئیس سابق دفتر سیاسی حماس به هنیه برای رهبری مرحله آینده این جنبش اطمینان کامل دارد. وی افزود: آنها بهترین رهبران در زمینه عمل به مسئولیت‌های خود هستند و تمامی اعضای جنبش به همه موضوعات، مشکلات و اولویت بندی ها توجه دارند و به تلاش‌های خود برای آزادی اسرای فلسطینی و نیز لغو محاصره غزه و پایان دادن به شکاف داخلی ادامه خواهند داد.

 

رئیس سابق دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که حماس در تجربه ملی خود در زمینه مقاومت، عملکرد سیاسی و پایبندی به اصول، الگوهای زیادی از خود ارائه داد و اکنون نیز الگوی دیگری در تغییر آسان رهبران از خود نشان می‌دهد و رهبران این جنبش صرف نظر از پست و سمت‌هایی که دارند، به ایفای نقش خود ادامه می دهند.

 

خالد مشعل در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که اعضای شورای مشورتی به تمامی رهبران وفادار هستند و به شدت به آنها عشق می ورزند. وی افزود که این شورا به وی پیشنهاد تصدی پست‌های رهبری متعددی را در داخل این جنبش داده‌اند اما وی از پذیرش این سمت‌ها معذور است.

 

گفتنی است، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به تازگی از انتخاب اسماعیل هنیه به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش به جای خالد مشعل خبر داد.

نظر شما