شناسهٔ خبر: 19237653 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین سالگرد شهید مدافع حرم نکا برگزار شد

ساری- ایرنا- نخستین سالگرد شهید حسین مشتاقی مدافع حرم نکا جمعه شب با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی، خانواده های شهدا و اقشار مختلف مردم در مسجد سعادت مهرآباد این شهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت‌الاسلام روح الله ترابی نسب از راویان دفاع مقدس در این مراسم از شهدا به عنوان آیه های مقدس نام برد که عزت، اقتدار و آزادی همه جانبه را برای ما به ارمغان آورند.
وی گفت : شهدا با نثار جان خود چگونه زیستن برای زندگی بهتر را به ما آموختند و شهدای مدافع حرم هم با تبیعت از شهدا دفاع مقدس، از اسلام و اهل بیت(ع) دفاع کردند و مدافع حرم بی بی زینب(س) و حضرت رقیه(س) شدند و نشان دادند که برای دفاع از ارزش ها همواره آماده اند.
ترابی نسب با اشاره به جنگ در دوران مختلف افزود : در طول تاریخ بشریت انواع جنگ های با نیزه و تیر و کمان، باروت، کشتار جمعی، خمپاره و... بوده است که در ایران اسلامی هم همه این جنگ ها رخ داده است و بعد از همه این جنگ ها وقتی دشمن نتوانست در جنگ 8 ساله بر ما غلبه کند جنگ نرم را در دستور کار قرار داد.
وی ادامه داد: در جنگ نرم دشمن ارزش ها و آرمان های ما را نشانه رفته است و در کنار همه حملات خود، حمله نرم به فرهنگ، اقتصاد، اخلاق و ارزش ها را هم در دستور کار قرار دارد که باید در این جنگ بیش از هر زمان دیگری هوشیار باشیم.
ترابی نسب گفت : مهم ترین عامل پیروزی در جنگ نرم دشمن، تبعیت از ولایت و در مسیر ولی فقیه گام نهادن است که باید با پیروی از خون سرخ شهدا در مسیر رهبری استوارتر از گذشته گام برداریم و برخی از ناملایمات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و.. در ادامه راه ما خللی وارد نکند.
وی افزود : ولایت ستون این انقلاب است که شهدا در همه وصیت نامه های خود بر این امر تاکید کردند و با تکیه بر این ستون می توانیم به سرمنزل مقصود برسیم.
شهید حسین مشتاقی از شهدای مدافع حرم سوریه از شهرستان نکا، در دومین اعزامش به سوریه برای دفاع از حرم خاندان اهل بیت (ع) در نبرد با تکفیری ها در اواسط اردیبهشت ماه سال گذشته در منطقه خان طومان به شهادت رسید و پیکر این شهید پس از گذشت 40 روز با انجام آزمایش ' دی ان ای DNA ' شناسایی و به وطن منتقل و خاکسپاری شد.
شهید مشتاقی متولد 1364 ، متاهل و دارای دو فرزند دوقلو به نام های امیرمهدی و نازنین زهرا است.
علاوه بر شهید مشتاقی، شهیدان ابراهیم عشریه، عبدالرحیم فیروزآبادی، محمدتقی سالخورده و سعید کمالی کفراتی هم از شهدای مدافع حرم نکا هستند که شهید ابراهیم عشریه و سعید کمالی کفراتی همچنان جاویدالاثر هستند.
شهرستان 120 هزار نفری نکا در شرق مازندران واقع شده است و تاکنون بیش از 430 شهید تقدیم انقلاب کرده است .
خبرنگار : مریم نظری ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7332/1654

انتهای پیام /*

نظر شما