شناسهٔ خبر: 19192147 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فولاد نیوز | لینک خبر

مقام دوم و سوم برای ژاپن و آمریکا است :

آلمان بزرگترین صادر کننده فولاد ضد زنگ در دنیا

در سال ۲۰۱۵ میلادی ارزش صادرات فولاد ضد زنگ در دنیا برابر با۴.۲ میلیارد دلار بود که ۸۹.۵ درصد از آن توسط ۱۵ کشور بدست امد. اروپا بیشترین سهم از صادرات فولاد ضد زنگ دنیا را دارد.

صاحب‌خبر -

اتحادیه جهانی فولاد هر ساله گزارشی در مورد ارزش صادرات فراورده های فولادی در دنیا می دهد. با وجود اینکه آسیا بزرگترین تولید کننده فولاد در دنیا است ولی سهم اروپا در صادرات فولاد و فرآورده های فولادی بیشتر است. در این مطالعه اعلام شد کشورهای اروپایی بالغ بر نیمی از صادرات فولاد ضد زنگ دنیا را به خود اختصاص داده اند و به همین دلیل این کشورها نقش بسیار مهمی در بازار بین المللی فولاد ایفا می کنند.

طبق این گزارش که بر مبنای داده های سال ۲۰۱۵ میلادی تهیه شده است ارزش صادرات فراورده های فولادی تخت و ضد زنگ با عرض کمتر از ۶۰۰ میلیمتر برابر با ۴.۲ میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال ۲۰۱۱ میلادی ۲۳.۱ درصد کاهش داشت ولی در مقایسه با سال ۲۰۱۴ میلادی با افزایش ۱۴.۳ درصدی همراه بود. کشورهای صنعتی بیشترین سهم در صادرات  فولاد ضد زنگ را در دنیا داشته اند زیرا تکنولوژی های پیشرفته تری در این کشورها وجود دارد و سرمایه گذاری بیشتری برای تولید فراورده های فولادی در این کشورها انجام شده است.

 در سال ۲۰۱۵ میلادی ارزش صادرات فولاد ضد زنگ آلمان برابر با ۶۳۵.۸ میلیون دلار امریکا بود و این کشور ۱۵.۱ درصد از کل  ارزش صادرات دنیا را به خود اختصاص داد. ژاپن دومین صادرکننده فولاد ضدزنگ در دنیا است و ارزش صادرات این کشور برابر با ۳۹۹.۸ میلیون دلار امریکا است. سهم این کشور در بازار صادراتی فولاد ضد زنگ دنیا برابر با ۹.۵ درصد است . جالب این جاست که ژاپن دومین تولید کننده بزرگ فولاد در قاره آسیا است و در صادرات فولاد ضد زنگ هم جایگاه دوم دنیا را به خود اختصاص داده است.

 سومین کشور از نظر ارزش صادرات فولاد ضد زنگ، امریکا است. امریکا در سال  ۲۰۱۵ میلادی ۳۳۵ میلیون دلار  فولاد ضد زنگ صادر کرد و سهم این کشور در بازار جهانی برابر با ۸ درصد بود. ایتالیا و چین به ترتیب جایگاه چهارم و پنجم این فهرست را به خود اختصاص دادند. چین که بزرگترین  تولید کننده فولاد در دنیا است و در سال گذشته بالغ بر ۸۰۰ میلیون تن فولاد تولید کرده بود تنها ۷ درصد از صادرات فولاد ضد زنگ دنیا را به خود اختصاص داده است . ارزش صادرات فولاد ضد زنگ در این کشور برابر با ۲۹۵.۴ میلیون دلار امریکا بود.

 از دیگر کشورهای بزرگ صادر کننده فولاد ضد زنگ در دنیا  می توان به فرانسه  و سوید و کره جنوبی و رومانی  و هلند اشاره کرد. کشورهای بلژیک و تایوان و هند و هنگ کنگ و اسپانیا از نظر ارزش صادرات فولاد ضد زنگ در دنیا جایگاه یازدهم تا پانزدهم را دارند.

آمار نشان می دهد از میان پانزده کشوری که بیشترین درآمد را از صادرات فولاد ضد زنگ بدست می آورند هشت کشور در اروپا و شش کشور در قاره آسیا واقع شده اند. تنها کشور غیر آسیایی و غیر اروپایی در بازار  صادرات فولاد ضد زنگ در دنیا که در میان پانزده صادر کننده بزرگ جهان هم قرار گرفته است،  کشور  امریکا است.این پانزده کشور در مجموع ۸۹.۵ درصد از ارزش صادرات فولاد ضد زنگ دنیا را به خود اختصاص داده اند و سهم اروپایی ها در  این بازار برابر ۵۰.۲ درصد، سهم آسیایی ها برابر با۳۱.۳ درصد است.امریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی ۸ درصد از صادرات فولاد ضد زنگ در دنیا را داشت و دیگر کشورهای دنیا در مجموع ۱۰.۵ درصد از صادرات فولاد ضد زنگ را به خود اختصاص دادند. این آمارها به خوبی نشان می دهد که کدام کشورها می توانند در تجارت فولاد ضد زنگ و قیمت این محصول در بازار تاثیر گذار باشند.



نظر شما