شناسهٔ خبر: 19192094 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فولاد نیوز | لینک خبر

کرباسچی:

در پروژه های غیر فولادی هم شرکت می کنیم

صاحب‌خبر -

حسن کرباسچی گفت:با توجه به عدم امکان تامین منابع مالی توسط مجموعه‌های فولادی اعم از بخش خصوصی و دولتی، مناقصات به صورت ای پی سی اف برگزار می شود

کرباسچی در پاسخ به این سوال که آیا شما توانایی آوردن فاینانسور را دارید یا خیر؟ افزود: ما از چند طریق این موضوع را پیگری کرده‌ایم و اگر چه پس از فرجام راه فاینانس از اروپا نسبت به گذشته بهتر شده اما در زمینه اقدام عملیاتی تا این لحظه نه ما توانسته‌ایم و نه شرکت‌های دیگری را سراغ داریم که امکان جذب سرمایه خارجی از اروپا به عنوان فاینانسور بخصوص در مقیاس قابل توجه را داشته باشند. لذا اگرچه چشم‌انداز خوبی پس از برجام ایجاد شده اما در عرصه عمل همچنان مستلزم بر طرف شدن موانع و گذشت زمان است.

مدیر  دفتر تهران شرکت مهندسی معادن وفلزات(MME) گفت: ما به موازات اینکه بحث فاینانس را از اروپا پیگیری می‌کنیم، برخی مبادی دیگر به ویژه فاینانس‌ از کشور چین را دنبال کرده‌ایم و در این زمینه با شرکت MCC مذاکراتی داشته‌ایم. البته چه از طریق اروپا و چه از کشور چین، موضوع گارانتی‌ها و ضمانت‌های مربوطه مطرح است. در حال حاضر براساس شرایط کشور ما و اینکه بانک مرکزی این گارانتی‌هایی را به راحتی در اختیار قرار نمی‌دهد و از سوی دیگر سرمایه‌گذاران طرف مقابل نیز تضمین شرکتی را پذیرا نیستند و علاقه دارند بانک مرکزی این گارانتی‌ها را بدهد، شرایط جذب سرمایه‌گذار خارجی دشوار است. وی همچنین اضافه کرد: با توجه به رکود نسبی موجود در صنایع فولادی تلاش کرده‌ایم تا علاوه بر حضور در مناقصات فولادی در پروژه‌های غیرفولادی هم شرکت کنیم.

نظر شما