شناسهٔ خبر: 19191826 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فولاد نیوز | لینک خبر

برند شدن جهاني در معدن

مهندس نعمت‌زاده با اعتقاد به اينكه مواد معدني در كشور از تنوع و مزيت‌هاي بسيار بالايي برخوردار است تاكيد كرد بايد در يكي از مواد معدني برند جهاني شويم.

صاحب‌خبر -

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری توسعه فعالیت‌های معدنی گفت: در این جلسه 4 سیاست کلی بخش معدن که در سال 79 از سوی مقام معظم رهبری پیش از تدوین چشم‌انداز ابلاغ شده، به فرموده معظم‌له باز تعریف و به روزآوری می‌شود. وي با تاكيد بر افزایش سهم معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص ملی، افزود: در برنامه پنجم توسعه نیز رشد بخش معدن 7.1 درصد بوده که در برنامه ششم می‌باید به بیش از این رقم افزایش یابد.
مهندس نعمت‌زاده معتقد است به صادرات محصولات معدنی كه موجبات ایجاد ارزش افزوده بالاتر ميشود و پرهیز جدی از صدور مواد خام معدنی که مورد دستور مقام معظم رهبری است می‌باید عملیاتی‌تر شود.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت يادآور شد: در سال اقتصاد مقاومتی در حوزه اقدام و عمل تعطیلی معادن موضوعی غیرقابل قبول بوده و می‌بایست در راه‌اندازی معادن کوچک و غیرفعال اهتمام ورزید.
 مهندس نعمت‌زاده بيان كرد در پیشرفت فیزیکی طرح‌های معدنی و زمین‌شناسی، مشکلات مالی چندان چشمگیری نیست و اين  امر با جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در امر معدن و همچنین بکارگیری مشاورین خارجی و داخلی قابل حل است.

برپایه این گزارش در دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری توسعه فعالیت‌های معدنی آقایان: سرقینی، کره‌ای، کرباسیان، ابویی مهریزی، اشرف افخمی، خلفی، بهرامن، قشقایی، اسماعیلی دهج حضور داشته و هر کدام درخصوص ویرایش و بازتعریف سیاست‌های چهارگانه کلیه بخش معدن نظرات خود را ارائه دادند.



نظر شما