شناسهٔ خبر: 19189186 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فولاد نیوز | لینک خبر

رئیسی: برای هوا و هوس نیامده ام

صاحب‌خبر -
 این نامزد انتخاباتی سه شنبه درجمع شماری از مردم همدان در حسینیه امام خمینی (ره) این شهر افزود: پس از 38 سال از عمر انقلاب، پیشرفت های بزرگی انجام شده اما معیشت سخت مردم موجب غصه دار شدن می شود، آیا این وضعیت در شان ملت ایران است؟
وی افزود: طبق آمارها امروز ایران دارای ثروت مادی و نیروی انسانی متراکم و اثرگذار و جوانان تحصیل کرده است پس چرا جوان پس از تحصیلات کار نداشته باشد و یا پس از سالها کارگاه او تعطیل شود و شاهد بیکاری پدر هم باشد و در خانواده خجالت بکشد؟
حجت الاسلام رئیسی اضافه کرد: برخی از مردم به اندازه ای فقیر هستند که تنها درآمد آنها یارانه 45 هزار تومانی ماهانه است؛ آیا این میزان درآمد کافی است؟ آیا کشور منابع و پول ندارد؟
این نامزد انتخاباتی با تجلیل از ایثارگری رزمندگان و جانبازان ادامه داد: اگر کسی امروز نمی تواند به کشور ایران چپ نگاه کند و سایه جنگ از سر کشور کوتاه شده به دلیل حضور همین مردم متدین و بسیجی و همیشه در صحنه است.
وی تصریح کرد: 11 میلیون جوان آماده ازدواج هستند و نیاز به تسهیلات دارند و برای برپایی زندگی نیازمند سرپناه و شغل در شان و باکرامتی هستند.
وی ادامه داد: دختر و پسر به دلیل نبود شغل ازدواج نمی کنند و می خواهند دست والدین را هم بگیرند؛ و کشور با این همه امکانات و منابع نباید این وضعیت را داشته باشد و اکنون 500 هزار جوان آماده ازدواج در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج هستند اما در مقابل چند نفر میلیاردها تومان تسهیلات دریافت می کنند.
این کاندیدای ریاست جمهوری بیان کرد: کشور ضعف مدیریت دارد، تسهیلات و منابع باید مدیریت شود، 700 هزار میلیارد تومان پول خلق شده اما این همه پول کجا رفته است؟
وی با بیان اینکه در هر سال می شود یک میلیون شغل ایجاد کرد گفت: نصف این پولی که خلق شده را برای ایجاد اشتغال و بحران صرف کنیم مشکل بیکاری حل خواهد شد.
رئیسی با بیان اینکه اختلاف طبقاتی در جامعه پسندیده نیست، گفت: یک نگاه برای دادن تسهیلات این است که برای افراد دارای سرمایه داده شود و محرومان پای سفره آنها بنشینند و یک صنعت چند کارگر را به کار گیرد.
وی افزود: نگاه دوم ایجاد عدالت اجتماعی است که تمام ثروت های کشور برای همه به طور مساوی تقسیم شود، شاید یک جوان با اختراع و نوآوری کارآفرینی کند و در گوشه ای از روستا این تسهیلات را با هنر کارآفرینی خود به نحوی به کار گیری که مشکلات منطقه را حل کند.
وی با بیان اینکه باید از سرمایه گذار و کارآفرین حمایت شود تا کشور رونق بگیرد، افزود: یارانه دهک های پایین باید افزایش یابد، سه برابر شدن یارانه دهک های پایین با این بودجه امکان پذیر است و از طرف دیگر کسانی که درآمد میلیاردی دارند باید مالیات بدهند و برای جلوگیری از فرار مالیاتی یقه سفیدها نیز باید راهکار داده شود.
وی با بیان اینکه سامانه جامع اطلاعات باید فعال شود، افزود: این سامانه با حضور بانک، گمرک، بازرگانی و دستگاه های نظارتی ایجاد شود تا میزان درآمد همه افراد مشخص و شفاف باشد.
وی با تاکید بر لزوم رونق دادن بخش مسکن، گفت: مسکن سازی بیشترین شغل را ایجاد می کند و همه فعال می شوند اگر مسکن سازی باب شود مشکل شغل و بی مسکن ها حل می شود.

** در برابر فساد هیچ خط قرمزی نخواهم داشت
رئیسی تصریح کرد: فساد در کشور ما فراجناحی شده، مردم دیگر تحمل شنیدن فساد در نظام بانکی و پولی را ندارند؛ در کشوری که این همه شهید داده هیچ گونه فسادی در نظام اداری پذیرفتنی نیست و من در برابر فساد هیچ خط قرمزی نخواهم داشت.
این نامزد ریاست جمهوری گفت: برای فساد اداری اولین کسی که باید مدعی باشد رئیس دولت و سپس وزیران هستند نه اینکه روزنامه ها به آن موضوع بپردازند.
رئیسی افزود: من 10 سال در سازمان بازرسی بودم و برای مقابله با فساد اداری راهکارهایی ارائه شد اما متاسفانه اراده جدی برای آسیب زدایی وجود نداشته و ما در میدان عمل مشکل داریم.
وی با بیان اینکه تدوین حقوق شهروندی به تنهایی مشکلی را حل نمی کند، بر لزوم اقدام و عمل تاکید کرد و گفت: حق شهروندی این است که مردم با رشوه و فساد روبرو نشوند و در صورت انتقاد از عملکردی به مشکل برنخورند و برای بیکاری خجالت زده نباشند.
وی ادامه داد: زنان عشایر و روستایی که در عرصه تولید محصولات فعالیت می کنند باید حمایت شوند و این امر نیاز به مدیریت و اجرا دارد.
حجت الاسلام رئیسی گفت: من برای این داوطلب ریاست جمهوری شده ام که کسی برای نداشتن کار خجالت نکشد، فساد اداری مردم را بیشتر از این رنج ندهد، در نظام اداری فساد وجود نداشته باشد، اقتصاد رونق یابد و آسیب های اجتماعی که موجب رنجش خانواده های شهدا شده است، از بین برود.
این نامزد راست جمهوری اضافه کرد: تمام اعضای کابینه و مدیران دولت باید اهل کار باشند، کار کردن با تاجر بودن سازگاری ندارد و با تمام وجود باید کار کنند و ایجاد اشتغال کنند.
وی ادامه داد: کرامت خانواده شهدا، ایثارگران، پیر و جوان و تحصیل کرده باید رعایت شود هیچ قراردادی بدون کرامت دولت و ملت امضا نشود و هیچ ارتباطی بدون در نظر گرفتن اقتدار و عزت کشور برقرار نشود.

 

نظر شما