شناسهٔ خبر: 19188018 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

حمایت علم‌الهدی از جمنا /کور خوانده‌اید، نمی‌توانید من را سوژه عملیات روانی کنید

امام جمعه مشهد گفت: برای خدا حرکت کردن نیازمند اخلاص است، جبهه مردمی نیروهای انقلاب نیز با اخلاص و برای تکلیف در عرصه دین‌مداری و مشارکت سیاسی ورود کنند و نتیجه هرچه می‌خواهد باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد علم‌الهدی با تاکید بر اینکه از روزی که امام جمعه و سپس نماینده ولی فقیه شدم جریان خاصی را به شخصه حمایت نکردم، می‌گوید: در برخی از انتخابات در نمازجمعه گفتم نه کاندیدا دارم، نه شخصی کاندیدای من است و نه لیستی به من تعلق دارد.

گزیده سخنان علم الهدی در زیر می آید:

*در یک کشور لائیک رئیس‌جمهور ممکن است بتواند فساد کند و زندگی‌اش را تامین کند، اما در نظام جمهوری اسلامی این گونه نیست چراکه ذات پروردگار خون صدها هزار شهید را به‌خاطر پول‌پرستی و یغماگری و چپاول افراد نمی‌گذارد، پایمال شود و کسانی که با غیر نیت خدا وارد عرصه شوند از همان اول حرکتشان با ذلت و نکبت آمیخته است و آخرش نیز بی نتیجه است.

*{در پاسخ به سئوالی در مورد جمنا} آقایان با داعیه وحدت در قشر جریان‌های ولایی و ارزشی این جبهه را تشکیل دادند و اگر با این انگیزه باشد خیلی خوب است که مردم جمع شده و یک صدا و یک فکر و یک نیرو باشند و یک فرد را به‌عنوان کاندیدا انتخاب کنند، اصل قضیه چیز بدی نیست اما باید مراقب باشند در فراز و نشیب سیاسی تا انتخابات خدای نکرده عناصری در زیر این پوسته وارد نشوند و فقط منافع خود را در نظر بگیرند، این مضر است.

*برای خدا حرکت کردن نیازمند اخلاص است، جبهه مردمی نیروهای انقلاب نیز با اخلاص و برای تکلیف در عرصه دین‌مداری و مشارکت سیاسی ورود کنند و نتیجه هرچه می‌خواهد باشد. حرفی که در مراجعه این دوستان نیز گفتم همین بود که قصد و نیت باید برای خدا خالص شود، در نظام جمهوری اسلامی موقعیت و مقام منهای خدمت به خدا و مردم جز مشکل و دردسر نیست.

*از روزی که امام جمعه و سپس نماینده ولی فقیه شدم جریان خاصی را به شخصه حمایت نکردم و حتی در برخی از انتخابات در نماز جمعه گفتم نه کاندیدا دارم و نه شخصی کاندیدای من است و نه لیستی به من تعلق دارد و در برخی از انتخابات در نماز جمعه این را تصریح کردم.

*در انتخابات آتی هم مبنایم با گذشته فرق نکرده است، خیلی‌ها ممکن است کاندیدا شوند و بینش سیاسی آنها و نوع گرایش انقلابی آن‌ها با بنده تطبیق کند و از ظرفیت بنده بهره‌برداری کنند و نمی‎توانم بگویم از ظرفیت من استفاده نکنید و مردمی که به من علاقمند هستند ممکن است سراغ همان‌ها بروند و این به معنای حمایت شخصی نیست چراکه بینش سیاسی من این است که تعیین تکلیف برای مردم غلط است.

*این آقایان هم اگر از الان می‌خواهند بنده را سوژه عملیات روانی کنند تا از جریانی حمایت کنم یا خیر کور خوانده‌اند، اصلاً قصه این‌گونه نیست، بنده اندیشه سیاسی جز اندیشه سیاسی رهبری ندارم، برحسب تکلیف شرعی خودم مبنای سیاسی ولایی را قبول دارم و جریاناتی که با بینش بنده تطبیق کنند طبیعی است که از ظرفیت بنده در انتخابات استفاده کنند و این حق آن‌هاست چون فکر و بینش خودشان است اما برخی این قضیه را از ابتدا بد دیده‌اند.- تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما