شناسهٔ خبر: 19183372 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فولاد نیوز | لینک خبر

روز گذشته اتفاق افتاد؛

موشكهاي آمريكا عامل اصلی افت قیمت فلزات بودند

پس از شلیک موشک‌های کروز ایالات متحده آمریکا به سوریه، دلار ایالت متحده افت کرد. انتظار می‌رود که نگرانی‌های ژئوپولتیکی مربوط در چند روز آینده بر نوسانات بازارهای بین‌المللی اثرگذار باشد. تحلیلگران معتقدند، به احتمال زیاد طلا در روند صعودی قرار می‌گیرد و از قیمت فلزات پایه نیز کاسته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش فولادنيوز به نقل از اخبار فلزات، به‌طور معمول تحولات ژئوپولتیک، یکی از مواردی به‌شمار می‌رود که در بازارهای بین‌المللی تاثیر می‌گذارد. در همین راستا، حمله ایالات متحده آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه، قیمت فلزات پایه را متاثر ساخت. قیمت همه فلزات پایه به‌جز قلع در مسیر نزولی قرار گرفت و افت شدیدی را تجربه کرد. پس از رویداد اخیر، نیکل بیشترین افت را با کاهش 370 دلاری به‌خود اختصاص داد. روی با افت 112 دلاری، مس 100 دلار، آلومینیوم 27 دلار و سرب با کاهش 67 دلاری به‌ازای هر تن متاثر شدند.                                     

همچنین پس از حمله موشکی ایالات متحده آمریکا به سوریه، شاخص دلار در روز جمعه تضعیف شد، یورو و پوند تغییرات کمی داشتند و درمجموع می‌توان گفت اغلب ارزهای معاملاتی در مسیر رشد منفی قرار گرفتند. این حمله موشکی موجبات رشد قیمت نفت خام برنت در بازارهای بین‌المللی را نیز فراهم آورد. قیمت نفت خام 1.4 درصد به‌ازای هر بشکه افزایش یافت و با 55.63 دلار به‌ازای هر بشکه معامله شد. این موارد در ادامه، موجب افزایش قیمت فلزات گرانبها از جمله طلا را در بازارهای جهانی شد. بنا به گزارش کیتکو، طلا در روز هفتم ماه آوریل 2017 با قیمت 1266 دلار به‌ازای هر اونس معامله شد. به‌عبارتی فلز زرد نسبت به روز گذشته خود از رشد 14 دلاری به‌ازای هر اونس برخوردار شد. صبح جمعه هفت آوریل 2017، قیمت فلزات پایه در بورس شانگهای نیز با افت مواجه شد. آلومینیوم سقوط 0.5 درصدی، روی 1.9 درصد و مس نیز افت 0.7 درصدی را تجربه کردند. سایر محصولات فلزی در بازار چین نیز دست‌خوش تغییرات شدند.

لازم به‌ذکر است که پس از این رخداد، قیمت سنگ آهن و فولاد چین نیز به‌شدت افت پیدا کرد. سنگ آهن مبادله شده در بورس کالای دالیان افت 7.1 درصدی را پشت سر گذاشت در حالی که قیمت میلگرد 5.1 درصد کاهش یافت. در این میان قیمت فلزات گرانبها در بورس کالای دالیان مسیر متفاوتی را در پیش گرفتند، به این صورت که که طلا و نقره حدود 1.3 درصد افزایش یافتند.





نظر شما