شناسهٔ خبر: 19124682 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

درگیری‌های خونین در کرانه باختری /صهیونیست‌ها 55 فلسطینی را زخمی کردند

دست‌کم 55 فلسطینی که برای همبستگی با اعتصاب اسرای فلسطینی تظاهرات می‌کردند در جریان درگیری شدید با نظامیان صهیونیست در کرانه باختری رود اردن زخمی و شماری نیز زخمی شدند.

صاحب‌خبر -


هزاران فلسطینی برای چندمین روز پی‌درپی و برای اعلام همبستگی با اسیران فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده‌اند، در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن تظاهرات کردند اما این تظاهرات مثل گذشته به درگیری با نظامیان صهیونیست منجر شد.
به گزارش صدا و سیما، جمعیت هلال احمر فلسطین با صدور بیانیه‌ای درباره این درگیری‌ها اعلام کرد: نظامیان صهیونیست با حمله به تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینی‌ها در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن و شلیک گلوله‌های جنگی و پلاستیکی دست کم 55 نفر را زخمی کردند. یک نوجوان فلسطینی نیز به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در مرکز شهر الخلیل زخمی شده است.»
 تلویزیون «العالم» نیز به نقل از منابع امنیتی و محلی اعلام کرده یورش ده‌ها شهرک‌نشین به منطقه عوریف در جنوب نابلس، سبب بروز درگیری میان فلسطینیان ساکن این منطقه با نظامیان رژیم اشغالگر شد. نظامیان صهیونیست در این یورش 10 جوان فلسطینی را ربودند.
سرقت پیکر
 124 شهید فلسطینی!
رژیم صهیونیستی اما اعتراف کرده پیکر 124 شهید فلسطینی را در اختیار دارد. کمیته ملی بازگرداندن شهدای فلسطینی در این‌باره گفته دادگاه عالی اسرائیل اذعان کرده پیکر بیش از 124 شهید فلسطینی در اسرائیل نگهداری می‌شود که هویت این پیکرها شناسایی نشده است. این کمیته پس از سال‌ها فعالیت قضایی، پرونده 140 شهید فلسطینی را که رژیم اشغالگر قدس گروگان گرفته است به دادگاه عالی اسرائیل ارسال کرد. موسسات حقوقی تاکید می‌کنند هدف رژیم اشغالگر اسرائیل از سرقت پیکر 124 شهید فلسطینی ، ممانعت از گرامیداشت شهدای فلسطینی توسط مردم فلسطین و سرقت اعضای اجساد آنان یا قراردادن این پیکرها به عنوان اهرم فشاری برای امتیاز گرفتن در هر گونه مذاکرات سیاسی است.

نظر شما