شناسهٔ خبر: 19124615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس سازمان صنعت، معدن مازندران:

۲۰۰۰ نقطه معدنی در کوه‌های البرز مازندران شناسایی شد

R41358/P1377/S6,74/CT11

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از شناسایی دو هزار نطقه صنایع معدنی در کوه‌های البرز این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، محمد محمدپورعمران عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح بسته رونق تولید در سال گذشته و سهم تسهیلاتی به این استان اظهار داشت مازندران در اجرای این طرح توانستیم ‌یک هزار و 93 فقره تسهیلات بسته رونق تولید را جذب و رتبه اول را در کشور به دست آوریم.

وی با بیان اینکه از این سهم به مازندران بالغ بر 770 میلیارد تومان تسهیلات بانکی تعلق گرفت، افزود: عملکرد این استان در بسته حمایتی رونق تولید 104 درصد بوده است.

محمدپورعمران ادامه داد: این استان بیشترین جذب منابع را در کشور به خود اختصاص داده که جزو معدود استان‌های کشور با بیشتر از صددرصد جذب داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از افزایش 10 هزار واحدی تولید در اجرای طرح بسته حمایتی به این استان در سال‌ جاری خبر داد و گفت: سال گذشته یک‌هزار و 500 واحد بوده که بعد دستورالعمل‌های اجرایی، این طرح رو به طور گسترده‌تر و با افزایش 10 هزار واحد ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه برای بازسازی صنایع طرحی در حال تصویب است که با این طرح بهره‌ری افزایش می‌یابد، عنوان کرد: صادرات بیشتر و قیمت‌های تمام شده پایین می‌آوریم.

محمدپورعمران با تاکید براینکه انتظار سازمان صنعت و معدن از سیستم بانکی حمایت بیشتر نسبت به گذشته است تا نرخ بهره نزدیک به نرخ تورم باشد و اثرگذاری بیشتر شود، افزود: این خواسته تولیدکنندگان حمایت بیشتر از بانک‌ها است اما سود تسهیلات همچنان بالا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به شناسایی نقاط معدنی در ارتفاعات البرز عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته دو هزار نقطه در کوه البرز شناسایی و نمونه‌ها آزمایش شدند که عناصر مهمی از جمله مس، نقره و غیره و ذخایر جدیدی از فلورین بوده که به دنبال تعیین حجم اقتصادی هستیم.

وی با اعلام اینکه بزودی فعالیت ژئوفیزیک هوایی در کوه‌های البرز شروع می‌شود، گفت: با این دستاورد صنایع فرآورده‌های معدنی می‌تواند به توسعه جدید این محور در استان بپردازد.

انتهای پیام/

نظر شما