شناسهٔ خبر: 19124515 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

جلوگیری الجزایر از ورود خبرنگاران «الجزیره» قطر

وزارت خارجه الجزایر فهرستی از اسامی برخی شخصیت‌های رسانه‌ای و خبرنگاران تهیه کرده که از ورود به این کشور منع شده‌اند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری فارس: یک منبع آگاه الجزایری روز یکشنبه (امروز) از تصمیم الجزائر برای ممانعت از ورود برخی شخصیت‌های رسانه‌ای به این کشور خبر داد که در بین آن‌ها، نام مجری معروف شبکه الجزیره قطر وجود دارد.

این منبع به وبگاه خبری انباء تونس گفته است، مقامات الجزایر در حال آماده کردن لیست سیاهی از اسامی روزنامه‌نگاران و  اصحاب رسانه هستند که به دولت و مردم این کشور در رسانه‌ها توهین کرده‌اند.

الجزایر قصد دارد از اعطای ویزای ورود به این افراد جلوگیری کرده و به محض ورود به خاک این کشور آن‌ها را بازداشت کند.

به گفته این منبع، وزارت خارجه الجزایر فهرست اولیه‌ای را تهیه کرده است که شامل 150 روزنامه نگار عرب و غیر عرب می‌شود.

این اقدام الجزایر بعد از آن صورت می‌گیرد که طی روزهای گذشته برخی روزنامه نگار عرب و غیر عرب به «عبدالعزیز بوتفلیقه»، رئیس جمهور مریض الحال این کشور توهین کرده و از مواضع الجزایر در برخی پرونده‌ها و مسائل عربی، بین‌المللی به گونه‌ای غیر اخلاقی انتقاد کرده‌اند.

افزون بر این، ورود «گدعون کوتس»، روزنامه نگار روزنامه «معاریو» رژیم اسرائیل به همراه هیأتی فرانسوی به الجزایر در ماه آوریل سال میلادی گذشته دولت این کشور را مجبور به اتخاذ این گونه اقدام‌ها کرده است.

وزارت خارجه الجزایر گفته تدابیر لازم برای ممانعت از تکرار این گونه نفوذها اتخاذ شده و به مقامات فرانسه از طریق کانال‌های دیپلماتیک هشدار داده شده است.

گفته می‌شود در لیستی که الجزائر تهیه کرده، نام روزنامه نگاران سوری و دارای ملیت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس توهین کننده به این کشور وجود دارد و تعداد قابل توجهی از این افراد در شبکه قطری الجزیره فعالیت می‌کنند که در رأس آن‌ها «فیصل قاسم» مجری معروف این شبکه وجود دارد.

بعد از الجزیره قطر، بیشترین آمار اصحاب رسانه که از ورود به الجزایر منع می‌شوند، مربوط به مصر است.

نظر شما