شناسهٔ خبر: 19124115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سنگ تمام استانداری قم برای تبلیغات انتخاباتی روحانی+تصاویر

استانداری قم در یک اقدام تامل برانگیز در صفحه استان قم وزارت کشور تصویر حسن روحانی را با نمای بزرگ کار کرده است در حالی که پیش از این، تصویر رئیس جمهور در این صفحه وجود نداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سایت خبری ثامن؛طبق قانون استفاده از وسایل و سایر امکانات نهادها، شرکت‌های دولتی، موسسه های وابسته به دولت و شهرداری‌ها که از بودجه دولت به هر میزان استفاده می‌کنند همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات به نفع یا علیه نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری ممنوع است.

ماده 68 قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران مصوب 1364/4/5:  انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه نماز جمعه و یا‌ هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و‌ادارات، شرکتهای دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (‌به هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار‌گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می‌شود.

استانداری ها نیز شامل این قانون شده  و از تبلیغ  برای نامزدهای ریاست جمهوری منع شده اند اما استانداری قم در یک اقدام تامل برانگیز در صفحه استان قم وزارت کشور تصویر حسن روحانی را در صفحه استان قم با نمای بزرگ کار کرده است در حالی که پیش از این، تصویر رئیس جمهور در این صفحه وجود نداشت.

حتی در صفحه اول سایت وزارت کشور نیز تصویر کوچکی از رئیس جمهور در کنار تصاویر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب قرار دارد و صفخه دیگر استان ها نیز تغییری نکرده است.

همچنین استانداری برای تبلیغ رئیس جمهور حتی برای بیانیه استانداری به مناسبت روز پاسدار بنری را به نمایش گذاشته که به وضوح تبلیغ  روحانی است.

خاطر نشان می شود روز گذشته برنامه سخنرانی حمید رسایی در قم با فشار مقامات دولتی لغو شد، مطابق اعلام مسئولان برنامه، قرار بود روز گذشته  اولین همایش ملّى "مردم_باید_بدانند" درباره نتایج برجام بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانى آیت الله سیفی مازندرانی، حجت الاسلام حمیدرسایی و دکتر رزاقی برگزار شود اما با فشار استانداری قم و مصوبه شورای تامین استان این برنامه لغو شده .

این نوع تحرکات و هزینه کردن از بیت المال برای تبلیغ یک کاندیدا از نظر افکار عمومی قابل پذیرش نیست.

صفحه استان قم وزارت کشور

 

صفحه اصلی سایت وزارت کشور

 

نظر شما