شناسهٔ خبر: 19123260 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تروریست های بوکوحرام 600 معلم را در منطقه دریاچه چاد کشتند

تهران - ایرنا - پایگاه خبری دیلی پست نیجریه روز یکشنبه در گزارشی از کشته شدن 600 آموزگار و بسته شدن بیش از یک هزار و 200 مدرسه در منطقه دریاچه چاد توسط تروریست های بوکوحرام خبر داد.

صاحب‌خبر -

این گزارش به نقل از صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که ظهور تروریست های بوکوحرام وابسته با القاعده در منطقه دریاچه چاد در غرب آفریقا موجب شد تا بیش از 600 آموزگار قربانی خشونت های آنها شده و بیش از یک هزار و 200 مرکز آموزشی این منطقه نیز به تعطیلی کشیده شود.
این صندوق امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که بسته شدن این تعداد مدارس موجب شد بیش از 158 هزار و 900 دانش آموز منطقه از 8 سال گذشته تا پایان سال جاری (میلادی) از نعمت محیط آموزشی محروم شوند.
کودکان منطقه دریاچه های چاد که شامل کشورهای نیجریه، کامرون، نیجر و چاد می شود به ویژه در نیجریه به شدت از اقدامات گروه ترویستی تکفیری بوکوحرام که با داعش نیز بعیت کرده اند آسیب دیده و وحشت زده هستند.
براساس این بیانیه، کودکان و در واقع دانش آموزان در عین حال به سبب عدم برخورداری از امنیت جانی، بطور خاص در معرض آسیب های جدی ناشی از حملات مسلحانه، بمبگذاری ها و نیز آدم ربایی نیز قرار دارند.
سال گذشته بود که ربودن بیش از 200 دانش آموز دبیرستانی در چیبوگ در شمال نیجریه موجی از خشم جهانی را علیه این گروه تروریستی برانگیحت.
ترویست های بوکوحرام حملات خود را اغلب بر مناطق روستایی و کشاورزی در این منطقه به ویژه در شمال شرق نیجریه متمرکز کرده اند.
این گروه از تروریست های حمله های خود را در سال 2009 از نیجریه آغاز کرده و آن ها را به کشورهای اطراف گسترش داد.
اقدامات این گروه تروریستی و خودسر فقط از سال 2010 تاکنون سبب کشته شدن بیش از 30 هزار نفر شده که بیشتر این افراد در یک سال گذشته جان خود را از دست داده اند.
بوکوحرام در سراسر مرز شمال شرقی نیجریه با نیجر مستقر است و سعی دارد در این منطقه یک دولت مستقل تشکیل دهد.
خاورم 1378**1144
مترجم علی نصیری** انتشار دهنده: علیرضا جباری

انتهای پیام /*

نظر شما