شناسهٔ خبر: 19123017 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

مدیر ستاد اقامه نماز استان: قرارگاه فضای مجازی با محوریت نماز در قم راه اندازی می شود

ایرنا

صاحب‌خبر -

محمد خامه یار روز یکشنبه در جلسه شورای اقامه نماز در استانداری قم اظهار داشت: تولید و انتشار فیلم های کوتاه یکی از مهمترین هدف های این طرح است، از این رو تمامی دستگاه های فرهنگی به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش مهمی در این زمینه خواهند داشت.
وی همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز در آذرماه 96 به میزبانی استان هرمزگان با موضوع بررسی توسعه فضای مجازی حول محور نماز گفت: همانند سال های گذشته قبل از برگزاری اجلاس سراسری، اجلاس های استانی نیز برگزار می شود که سال گذشته همدان تنها استانی بود که این اجلاس را علاوه بر مرکز استان در همه بخش ها و شهرستان های خود برگزار نمود.
مدیر ستاد اقامه نماز قم اضافه کرد: امسال ما نیز درصددیم علاوه بر شهر قم در همه بخش های پنج گانه این استان اجلاس پیش استانی نماز را به فاصله کمتر از یک ماه از اجلاس استانی برگزار نماییم، که برای این امر در شورای معاونان بخشداران حضور یافته و برنامه های خود را تبیین می کنیم.
خامه یار همچنین با بیان این که سال گذشته اجلاس استانی نماز در قم یکی از بهترین اجلاس های استانی در کشور بود، به نحوی که از دستاوردهای آن در برپایی اجلاس سراسری نماز در استان البرز نیز استفاده شد، افزود: خیلی از بزرگان از جمله حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید به خاطر نظم، انضباط و محتوای خوب این اجلاس آن را مورد تجلیل قرار دادند.
وی تصریح کرد: امسال نیز تلاش می کنیم تا با برگزاری هرچه سریعتر اجلاس نماز در قم، خط مشی های آن را برای اجلاس سایر استان ها نیز ارایه دهیم.
وی همچنین اجرای مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز را نیز از جمله کارهای جانبی اجلاس نماز در این استان ذکر کرد و افزود: سال گذشته بیش از 15 هزار تن از قشرهای مختلف مردم در این مسابقه شرکت کردند.
وی ترویج فرهنگ مطالعه و همچنین اقامه نماز را 2 هدف مهم از برگزاری این مسابقه عنوان کرد و گفت: برغم مشارکت فعال دستگاه هایی همچون اداره کل اوقاف و امور خیریه و همچنین شهرداری، برخی از دستگاه حضور بسیار کم رنگی در برگزاری این مسابقه داشتند.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی

برچسب‌ها:

نظر شما