شناسهٔ خبر: 19122914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

«روز یاسوج» در تقویم کشور ثبت می‌شود‌

R41452/P1377/S6,69/CT11

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیگیری برای ثبت «روز یاسوج» در تقویم کشور خبر داد و گفت: این اقدام در جذب اعتبارات ملی برای حوزه گردشگری استان تأثیرگذار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید موسی خادمی عصر امروز در دیدار با رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد از استعدادهای بالقوه‌ای در حوزه‌های مختلف فرهنگی برخوردار است، اما از لحاظ امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی نیاز به توجه ویژه مسئولان کشوری دارد.

وی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی از جمله معضلات و مشکلاتی است که سراسر کشور با آن مواجه است و استان کهگیلویه و بویراحمد هم از این امر مستثنی نیست، افزود: امسال بیش از هفت میلیارد ریال برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سال گذشته تفاهم‌نامه‌هایی با بنیاد برکت برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی منعقد کردیم، عنوان کرد: مسجدسازی یکی از موارد مهم گنجانده شده در این تفاهم‌نامه‌ها بود و در این راستا نیز مساجد متعددی ساخته شده است.

خادمی گفت: مسجد امن‌ترین مکانی است که مردم بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند فرزندان خود را برای آموزش‌های متعدد از جمله کلاس‌های تقویتی و آموزشی، ورزش، آموزه‌های دینی و کارگاه‌های مکارم اخلاق بفرستند.

وی خاطرنشان کرد: مسجد یکی از پایگاه‌های مهم مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و باید بیش از پیش به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و ابزار نوین در مساجد پرداخت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری دارد تلاش می‌کنیم روزی به نام یاسوج در تقویم گنجانده شود که اگر این اتفاق رخ دهد می‌توان از منابع ملی برای مقوله گردشگری استفاده کرد.

خادمی از رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خواست با طرح کمک به زیرساخت‌های فرهنگی از جمله مساجد و دستگاه‌های فرهنگی و هنری، بودجه‌ای در سطح ملی و استانی به این حوزه اختصاص دهند.

وی ابراز کرد: 60 خانه عالم در استان داریم که نیاز به روحانی دارند تا بتوان از طریق این خانه‌های عالم علاوه بر ترویج فرهنگ دینی و قرآنی با برخی از آسیب‌ها مقابله کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 500 خانه قرآنی در استان داریم که در راستای ترویج فرهنگ قرآنی تلاش می‌کنند و از کمیسیون فرهنگی مجلس می‌خواهیم توجه ویژه به این خانه‌های قرآنی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما