شناسهٔ خبر: 19122677 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

روایت فرزند آیت‌الله هاشمی از مشی پدرش در انتخابات

فرزند آیت‌الله هاشمی گفت: در سال ۱۳۷۳ بدلیل کاهش قیمت نفت و بارسنگین مصارف ارزی بازسازی و پروژه‌های عمرانی ، فشار زیادی به دولت وارد می‌شود که بتواند هم روند سازندگی را پرشتاب نگه دارد و هم وابستگی به درآمد نفتی را کاهش دهد.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:

محسن هاشمی در مراسم رونمایی از آثار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: امروز از نظر تقویمی دو مناسبت دارد، ولادت سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین علیه السلام که روز پاسدار نامگذاری شده است و روز ملی خلیج فارس، تقارن این دو مناسبت را با رونمایی از آثار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به فال نیک می گیریم، شاید اگر بخواهیم ایشان را در قالب مناسبت‌ها توصیف کنیم این دو مناسبت جایگاه ویژه‌ای در هویت و شخصیت ایشان داشته باشند، عشق و علاقه وافر و وصف‌ناپذیر به امام حسین در کنار عشق به ایران که نماد آن خلیج فارس است.

او افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بعنوان یک طلبه و مجاهدی که بیش از شصت سال از عمر خود را صرف مبارزه و جهاد در راه سالار شهیدان کرد بیش از هر شخص دیگری نماد یک پاسدار است، نه فقط بدلیل مجاهدت در دفاع مقدس و بعهده گرفتن مسئولیت خطیر فرماندهی جنگ با لباس بسیجی بلکه بدلیل بینش و اعتقادی که به حراست از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی داشتند.

هاشمی یادآور شد: خصوصویت دیگر ایشان که عشق به ایران و وقف خود برای مردم بود از آیت الله هاشمی رفسنجانی، شخصیتی متفاوت ساخته بود و ایشان همواره راهی را که مردم انتخاب می‌کردند را محترم می‌شمرد.

او با بیان اینکه کتابی که امروز رونمایی می‌شود، خاطرات روزنوشت سال۱۳۷۳ آیت‌الله هاشمی است، گفت: شاید سال ۱۳۷۳ را بتوانیم یکی از بهترین مصداق‌های اقتصاد مقاومتی محسوب کنیم، در این سال بدلیل کاهش قیمت نفت و بارسنگین مصارف ارزی بازسازی و پروژه‌های عمرانی ، فشار زیادی به دولت وارد می شود که بتواند هم روند سازندگی را پرشتاب نگه دارد و هم وابستگی به درآمد نفتی را کاهش دهد و در این راه با تدبیر آیت الله هاشمی رفسنجانی موفق عمل کرد.

فرزند آیت‌الله هاشمی تاکید کرد: کتاب دیگر روزها وروزگاران سخت ، مربوط به دوران به دفاع مقدس است که این اثر نیز روایت هشت سال دفاع مقدس از نگاه فرمانده جنگ آیت الله هاشمی رفسنجانی است. تقارن این ایام با فضای انتخاباتی کشور نیز ایجاب می‌کند که نکته ای را در رابطه با سیره انتخاباتی آیت الله هاشمی رفسنجانی عرض کنم.

او افزود: ایشان همیشه بیش از آنکه به روز انتخابات بیاندیشد به بعد از انتخابات فکر می‌کرد، یعنی بیش از آنکه بخواهد با هر وسیله و هزینه‌ای آرای مردم را به خود جلب کند ، چگونگی رقابت انتخاباتی ورعایت اخلاق سیاسی مدنظر ایشان بود، در آخرین دوره‌ای که ایشان بعنوان کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشت ، تعداد زیادی کاندیدای دیگر هم بودند و شرایط به گونه‌ای بود که اکثر این افراد برای جذب رای، گذشته انقلاب و عملکرد نظام را زیر سوال می‌بردند و غیرمنصفانه به نقد می‌کشیدند اما آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از کلیت عملکرد انقلاب ونظام دفاع می‌کردند ، چرا که تخریب عملکرد نظام و گذشته در واقع نابود کردن سرمایه اجتماعی واعتماد عمومی است.

هاشمی تصریح کرد: در این مسیر دادن وعده‌های بی اساس و دست نیافتنی نیز به نوعی بی اعتمادی به آینده را ایجاد می‌کند یعنی ما هم مردم را به گذشته بی‌اعتماد می کنیم و هم به آینده، حالا فرض کنیم بتوانیم در این مسابقه سیاسی برنده هم بشویم آیا ارزشش را دارد؟ سیره آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات، تاکید بر تبلیغات ایجابی به جای سلبی، همگرایی به جای تفرقه ، صداقت بجای تهمت و رفاقت بجای تخریب بود و امیدواریم همه کاندیداها برای حفظ مصالح کشور ومردم اعتبار وآبروی درازمدت خود به این سیره پایبند باشند.

نظر شما