شناسهٔ خبر: 19116051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری همایش بزرگداشت استاد کتانباف در شوشتر

همایش بزرگداشت استاد حسن کتانباف، از فعالان عرصه موسیقی شوشتر در این شهرستان برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ علی بهرامی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر در این خصوص بیان کرد: با توجه به این که در ابتدای امسال استاد کتانباف از فعالان و اساتید برجسته عرصه‌ موسیقی شوشتر را از دست دادیم در جلسه‌ای که با انجمن موسیقی برگزار شد به توافق رسیدیم که در نیمه‌ دوم اردیبهشت ماه سال‌ جاری بزرگداشت این شخصیت برجسته حوزه موسیقی برگزار شود.

وی افزود: مقرر شده است در این نکوداشت برنامه‌هایی از جمله پخش کلیپ زندگی و آثار استاد حسن کتانباف، ارایه مقاله‌ای در خصوص فعالیت‌ها و خدمات این هنرمند در راستای ثبت و احیای موسیقی محلی و مقامی شوشتر، اجرای موسیقی توسط گروه‌های موسیقی شوشتر و تجلیل از خانواده این هنرمند فقید اجرای شود.

بهرامی اظهار داشت: این مراسم با حضور مدیرکل فرهنگ و اشاد اسلامی خوزستان برگزار می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر هدف از برگزاری این نوع همایش‌ها را تجلیل از شخصیت‌های تاثیرگذار هنر و ادب و فرهنگ، تقدیر از خانواده هنرمندان فقید و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره هنرمندان درگذشته دانست و بر برگزاری این گونه همایش‌ها در سال ۹۶ تاکید کرد.

استاد کتانباف از مداحان و خوانندگان موسیقی محلی شوشتر بود که در مسیر احیا و گسترش موسیقی محلی شوشتر تلاش‌های وافری داشت و در روزهای آغازین سال ٩٦ دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/گ

نظر شما