شناسهٔ خبر: 19112522 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بهشهر در آستانه جشن ریشه کنی بی سوادی

نمایندگی مازندران

مدیر آموزش و پرورش بهشهر گفت: در بخش سوادآموزی در گروه سنی 10 تا 49 سال 98.5 درصد از بی سوادان شهرستان بهشهر باسواد شدند و فقط 1.5 درصد باقی مانده تا جشن ریشه کنی بی سوادی در شهرستان بهشهر برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا ، قربانعلی اصغری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسب هفته گرامیداشت معلم در محل اداره آموزش و پرورش شهرستان بهشهر، اظهار کرد: برنامه های گرامیداشت مقام معلم در سال جاری به صورت منطقه ای در شهرستان بهشهر برگزار می شود که شامل 5 منطقه بهشهر، خلیل شهر، رستمکلا، بخش یانه سر و بخش مرکزی است.

وی افزود: دو برنامه جشن معلم به تفکیک بانوان و مردها در روزهای 16 و 17 اردیبهشت در شهر بهشهر محل غار هوتو، برنامه خلیل شهر در روز 12 اردیبهشت در محل دانشگاه پیام نور و برنامه رستمکلا در روز 14 اردیبهشت برگزار می شود که از این 4 مراسم سخنران 3 برنامه قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران است.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر خاطرنشان کرد: در راستای انتخاب معلم نمونه، 150 معلم در شهرستان بهشهر پرونده معلم نمونه را پر کردند که پس از بررسی های صورت گرفته 35 نفر به عنوان معلمان نمونه انتخاب شدند و از این میان؛ هاجر تقی زاده همسر شهید قنبری مدافع حرم و نیز توران کابلی به عنوان 2 معلم برتر استانی انتخاب شدند.

اصغری با بیان اینکه شهرستان بهشهر 200 مدرسه و 25 هزار دانش آموز دارد، گفت: در حال حاضر شهرستان بهشهر یک هزار و 977 معلم شاغل دارد که از این میان 972 مرد و 1005 زن هستند و همچنین این شهرستان 2 هزار و 124 معلم بازنشسته دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بهشهر از سال 92 تا 95 تعداد 14 پروژه عمرانی انجام داد، اظهار کرد: پروژه هنرستان کشاورزی روستای حسین آباد با اعتبار ساخت بالغ بر 33 میلیارد ریال از سال 88 آغاز و تا کنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر گفت: پروژه مدرسه حضرت معصومه زاغمرز در دهستان میانکاله با اعتبار یک میلیارد و 250 میلیون تومان در هفته دولت سال 95 کلنگ زنی شد که از اعتبارات بنیاد برکت ساخته می شود و مقام سازی دبیرستان امام رضا(ع) با اعتبار 5 میلیارد ریال و سالن ورزشی شهیدان باطبی با هزینه 8 میلیارد ریال در دهه فجر سال گذشته افتتاح شدند.

اصغری خاطرنشان کرد: در سال 95 افتتاح مدرسه 8 کلاسه زینوند با اعتبار 8 میلیارد و 500 میلیون ریال، در سال 94 افتتاح دبیرستان آیت الله طالقانی با هزینه 38 میلیارد ریال به عنوان بزرگ ترین فضای آموزشی استان مازندران که توسط یکی از خیرین مدرسه ساز این پروژه انجام شد.

وی افزود: مقام سازی مدرسه شهید صحرایی در رستمکلا سال 93 با اعتبار 7 میلیارد ریال، سالن ورزشی شهید وکیلی در دبیرستان متوسطه اول شاهد با هزینه 9 میلیارد ریال با اعتبار دولتی و کمک مالی پدر شهید وکیلی ساخته و افتتاح شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآور شد: در سال 95 افتتاح آزمایشگاه نانو تکنولوژی در بهشهر با اعتبار 800 میلیون ریال، تعمیر مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان بهشهر با هزینه 400 میلیون ریال، تعمیر و نوسازی ساختمان قدیم اداره آموزش و پرورش بهشهر با هزینه 2 میلیارد ریال و استانداردسازی سیستم گرمایشی 70 مدرسه با هزینه 800 میلیون ریال صورت گرفت.

اصغری گفت: احداث کانون فرهنگی تربیتی بهشهر با مساحت 900 مترمربع و اعتبار 8 میلیارد ریال به اتمام رسیده است و پس از تجهیز آن، در هفته دولت سال جاری افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه تصحیح اوراق امتحان نهایی مدارس شهرستان های بهشهر، نکا و گلوگاه از خردادماه سال جاری در ساختمان اداره قدیم آموزش و پرورش بهشهر که اخیرا بازسازی شده است، مستقر می شود.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر اظهار کرد: در زمینه امتحانات نهایی که یکی از شاخصه های مهم در آموزش و پرورش محسوب می شود و معدل امتحانات نهایی 25 درصد در کنکور سراسری سهمیه دارد در سال های گذشته بهشهر در رتبه سیزدهم استان مازندران قرار داشت اما در سال 95 به رتبه دوم استان ارتقاء یافت.

اصغری با اعلام اینکه در سال تحصیلی 95-96 تعداد 23 دانش آموز شهرستان بهشهر به المپیادهای علمی راه پیدا کردند، یادآور شد: در سال 93 تعداد 3 دانش آموز و در سال 94 تعداد 13 دانش آموز به المپیادهای علمی راه پیدا کردند.

وی عنوان کرد: در کنکور سراسری سال 95 شهرستان بهشهر 3 رتبه دو رقمی و 74 رتبه سه رقمی را کسب کرد و در طرح جابر 46 رتبه استانی دانش آموزان ابتدایی بهشهر و نیز در زمینه المپیاد علمی کاربردی که ویژه دانش آموزان فنی و حرفه ای و کاردانش است دانش آموزان بهشهری موفق به کسب 45 رتبه برتر استانی و 2 رتبه کشوری شدند.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر گفت: در بخش سوادآموزی در گروه سنی 10 تا 49 سال 98.5 درصد از بی سوادان شهرستان بهشهر باسواد شدند و فقط 1.5 درصد باقی مانده تا جشن ریشه کنی بی سوادی در شهرستان بهشهر برگزار شود.

اصغری اظهار کرد: در سال 95 دانش آموزان شهرستان بهشهر در سطح استان مازندران رتبه اول وبلاگ نویسی، رتبه دوم مقاله نماز، رتبه اول عکاسی پدافند غیرعامل، رتبه اول پرسش مهر، مقام قهرمان قهرمانان در رشته ژیمناستیک، مقام قهرمانی آسیایی در رشته شطرنج، 3 رتبه برتر کشوری در مسابقات قرآن مجید را کسب کردند.

وی افزود: در سال گذشته 146 مدرسه و 329 کلاس درس هوشمند در شهرستان بهشهر وجود داشت که توانستیم در سال جاری این تعداد را به 168 مدرسه و 371 کلاس افزایش دهیم.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر خاطرنشان کرد: 600 نفر از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار شهرستان بهشهر در طی سال 95 بالغ بر 10 میلیارد ریال به آموزش و پرورش این شهرستان کمک کردند که در زمینه تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی، هوشمندسازی کلاس ها و بورسیه علمی دانش آموزان بی بضاعت کمک شایانی صورت گرفت.

اصغری در پایان تصریح کرد: صندوق تعاون آموزش و پرورش بهشهر به منظور اعطاء وام ضروری به فرهنگیان در سال 94 بالغ بر 49 میلیارد ریال و در سال 95 بالغ بر 217 میلیارد ریال وام یک درصدی پرداخت کرده است.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما