شناسهٔ خبر: 19109043 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

رمضان‌زاده :هیچ چهره شاخصی در میان اصولگرایان از قالیباف حمایت نمی‌کند/ امیدوارم سیاست سرزمین سوخته نظامیان را اجرا نکند

سخنگوی دولت اصلاحات با اشاره به این‌که رئیسی کاندیدای اصلی جمناست و قالیباف به‌صورت مستقل عمل می‌کند، تاکید کرد که جهانگیری به درخواست آقای خاتمی اعلام کاندیداتوری کرده و هرگز زیر حرفش نمی‌زند.

صاحب‌خبر -
روز نو :
سخنگوی دولت اصلاحات با اشاره به این‌که رئیسی کاندیدای اصلی جمناست و قالیباف به‌صورت مستقل عمل می‌کند، تاکید کرد که جهانگیری به درخواست آقای خاتمی اعلام کاندیداتوری کرده و هرگز زیر حرفش نمی‌زند.

 عبدالله رمضان‌زاده در جریان نشست خبری خود که در ستاد مرکزی روحانی برگزار شد، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره حقوق‌های نامتعارف اعلام کرد: متاسفانه برخی اوقات بعضی از افراد و همین‌طور برخی رسانه‌های خاص خودشان را به نشنیدن می‌زنند. در مورد حقوق‌های نامتعارف هم دادگستری و هم دیوان محاسبات رسیدگی کرد و درنهایت نیز اعلام شد کل اضافه دریافتی که غیرقانونی هم نبود، به حساب خزانه بازگشته است.

او گفت: آقای محسنی اژه‌ای چند روز پیش درمشهد اعلام کرده که ریشه این تخلفات در کجا بوده است. سوال اینجاست که آیا دولت همه پول‌ها را برگردانده یا خیر. اگر هم پولی برنگشته، متخلفان مورد برخورد قرار گرفته و هم‌اکنون در زندان هستند. این درحالی است که دادستان تهران اعلام کرده در بحث املاک نجومی حداقل ۵۰ مورد تخلف صورت گرفته، اما آیا گزارشی به مردم ارائه شد؟! شهرداری تهران یا خبرگزاری‌های خاص چه برخوردی با این تخلفات داشتند.

سخنگوی دولت اصلاحات یادآور شد: نمونه دیگر مربوط به کمک شهرداری تهران به خیریه‌ای است که همسر آقای قالیباف ازجمله اعضای هیات مدیره آن است و بنابر قانون منع مداخله کارکنان دولت خلاف قانون است. توضیح شهرداری تهران چه بوده؟! آیا یک کلمه در این ارتباط توضیح داده‌اند.

او گفت: با این حال درباره آقای صفدر حسینی که این همه جنجال به راه افتاد، اعلام شد که اضافه دریافت داشته و از سمتش کنار گذاشته شده و همه اضافه‌دریافتی‌هایش را نیز بازگرداند. اما آیا در مورد تخلفات شهرداری این برخورد صورت گرفته است؟ این برخوردها درباره حقوق‌های نامتعارف درشرایطی که بنابر اعلام آقای محسنی اژه‌ای خلاف قانون نبوده، برخوردکامل صورت گرفت و دولت با مکانیزم‌های خاص خود همه این اموال را بازگرداند که این نشان می‌دهد اراده مبارزه با فساد در این دولت وجود دارد.

رمضان‌زاده در ادامه این تخلفات را با تخلفات صورت گرفته درمورد استخدام‌های مترو مقایسه کرد و گفت: نزدیکان و اقوام برخی مداحان در شرایطی استخدام شدند که اساساً سرکار هم نمی‌رفتند اما حقوق می‌گرفتند اما هیچکس هیچ توضیحی در این رابطه نداد و حتی نگفتند که این مسئله دروغ است. علت هم این است که قانون‌گریز هستند و کسی که به قانون‌گریزی عادت کند، همیشه قانون‌گریزی می‌کنند و حتی حاضر نیستند برای ترک محل خدمت، مرخصی بگیرند.

او در واکنش به این گفته خبرنگاری که تاکید کرد چمران اعلام کرده که مرخصی گرفته است، گفت: شوخی نکنید! واقعیت را باید از خودشان بپرسید.

سخنگوی دولت اصلاحات همچنین درمورد مدعیات برخی رسانه‌های درباره تخلفات برادر رییس‌جمهوری اعلام کرد: هر کسی که مدعی است برادر رییس‌جمهوری مرتکب تخلفاتی شده، وظیفه دارد مستندات و دلائل خود را به قوه قضاییه ارائه کند و این قوه نیز موظف به رسیدگی است که اگر تا به امروز این قوه رسیدگی نکرده، یعنی یا مدرکی به این قوه ارائه نشده یا دستگاه قضایی کوتاهی کرده است. دولت باید چه‌کاری انجام دهد؟! آیا قرار است آقای رییس‌جمهور اعلام کند برادرم مجرم است، چرا که برخی در رسانه‌ها و خبرگزاری‌های خاص چنین ادعایی مطرح کرده‌اند؟!

او گفت:‌ آقای محسنی اژه‌ای دو بار در این رابطه صحبت کردند و گفتند که هنوز هیچ پرونده‌ای در این رابطه تشکیل نشده است. آیا چون مخالفان دولت همچنان این مدعیات را مطرح می‌کنند، دولت باید کاری انجام دهد؟!

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به سوال دیگری درباره صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: درباره این صندوق نیز وزارت اطلاعات موضوع را بررسی کرده و پرونده را تشکیل داده و تحویل مقامات قضایی داده است. اینجا کسی مدعی نیست که دولت یازدهم، دولت امام زمان است. ما نمی‌گوییم تخلفی نبوده است. ممکن است در دولت تخلف و فساد پیش بیاید و هیچ دولتی هم معصوم نیست. مهم این است که مکانیزم‌های درونی دولت برای مبارزه با فساد فعال باشد که در این دولت شاهد آن هستیم. در مورد صندوق ذخیره نیز وزارت اطلاعات و آموزش و پرورش رسیدگی کرده و تقدیم قوه قضاییه شده است.

او در پاسخ به سوالی درباره توییت‌هایی که درباره تخلفات برادر یکی از کاندیداها کرده بود، گفت: توییت کردم که برادر یکی از کاندیداهای انتخابات در سال ۸۴ بازداشت شده بوده و لازم است خبرنگاران سوال کنند که علت این بازداشت چه بوده است. تا متوجه شوید آیا این فرد جزء ۴ درصد هست یا خیر.

سخنگوی دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بالاخره آقای قالیباف بعد از سال‌ها یک مصاحبه مطبوعاتی خواهد گذاشت. از ایشان بپرسید که برادرشان برای چه بازداشت شده بود. البته من اطلاعاتم کامل نیست و صرفاً گفتم یک نفر بازداشت شده بود و باید دلیل این بازداشت را جویا شوید.

رمضان‌زاده در پاسخ به سوال دیگری درباره مکانیزم مبارزه با فساد هر یک از کاندیداهای انتخابات، گفت: مکانیزم مبارزه با فساد دولت روحانی که مشخص است و آقای جهانگیری نیز اعلام کردند که مکانیزم‌های شفاف‌سازی بیشتری را در دولت الکترونیک پیگیری خواهند کرد.

او گفت: مهمترین عامل این است که معامله‌های دولتی تحت کنترل و نظارت افکار عمومی قرار بگیرد. یعنی یک سیستم شفاف برای همه مزایده‌ها، مناقصه‌ها، خرج‌ها و خریدهای دولتی انجام شود که این دولت سعی کرده این کار را انجام دهد و باتوجه به شناختی که از روحانی دارم، این روند را ادامه خواهد داد و با همین شناخت نسبت به قالیباف فکر می‌کنم می‌گوید که این مسائل به مردم مربوط نیست.

سخنگوی دولت اصلاحات همچنین ادامه داد: ازطرفی آقای رئیسی نیز که رییس سازمان بازرسی کل کشور بوده و در این زمینه تجربه دارد و احتمالاً باتوجه به این‌که در مناظره نیز اعلام کردند از شفاف‌سازی دفاع خواهد کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین تاکید کرد که موضوع مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای دولت خاتمی آغاز شد، در انتهای دولت احمدی‌نژاد به ثمر رسید و دولت روحانی نیز با قدرت آن را ادامه داد، اعلام کرد: متاسفانه امروز این مسئله مخالفانی پیدا کرده که امیدواریم به قدرت نرسند. بحث مالیات بر ارزش افزوده در همه جای دنیا مکانیزمی است برای کنترل روند پرداخت مالیات. متاسفانه شاهد مقاومت‌هایی برای جلوگیری این مالیات هستیم و این درحالی است که اگر دیدید کسی در راستای لغو این مالیات تلاش می‌کند، مطمئن باشید که در زمینه فساد مشکلاتی دارد.

او در پاسخ به سوالی درباره احتمال عدم کناره‌گیری جهانگیری به روحانی اعلام کرد: با شناختی که از جهانگیری داریم، می‌دانیم که حرفشان تغییر نمی‌کند و ایشان این‌گونه عمل نمی‌کنند که یک روز بگویند می‌مانم و فردا خلاف آن حرف بزنند. این‌گونه نیست که یک روز نامه بنویسند که می‌آیم و فردا بگوید نمی‌آیم.

رمضان‌زاده تصریح کرد: آقای جهانگیری فردی صادق است و در مناظره نیز این صداقت در معرض دید مردم قرار گرفت. این درحالی است که آقای جهانگیری در سال ۹۲ نیز قصد داشتند ثبت‌نام کنند که وقتی دیدند دیگر دوستان وارد میدان شدند، دیگر احساس تکلیف نکردند و این دوره نیز به خواست آقای خاتمی نام‌نویسی کردند و امروز هم وقتی می‌گویند در کنار روحانی می‌مانم، حرفشان برای ما حجت است.

او در پاسخ دیگري درباره این‌که آیا باتوجه به تاکید رئیسی بر حضور مستقل در انتخابات و تلاش قالیباف برای تخریب علیه دولت گفت:‌ تصور می‌کنم رئیسی کاندیدای اصلی جمنا خواهد بود و از آن‌جا که قالیباف به این نتیجه رسیده که کاندیدای اصلی نیست، به هر دری می‌زند که همه دستاوردهای کشور را تخریب کند و امیدواریم سیاست سرزمین سوخته نظامیان توسط ایشان اجرا نشود.

رمضان‌زاده تصریح کرد: بر این اساس فکر می‌کنم قالیباف به صورت مستقل عمل می‌کند و در میان نیروهای اصولگرا نیز هیچ چهره شاخصی وجود ندارد که از قالیباف حمایت کند.

او در پاسخ به سوال دیگر ي مبنی بر این‌که باتوجه به تاکید موکد رئیسی بر حضور مستقل که در مناظره روز گذشته نیز شاهد بودیم، چگونه قرار است از جمنا نمایندگی کند، گفت: این مشکل جمنا است و من نمی‌توانم اظهارنظر کنم.

رمضان‌زاده تصریح کرد: اردوگاه اصولگرایان از هم پاشیده و مکانیزم تصمیم‌گیری در این اردوگاه وجود ندارد و درنهایت در روزهای ناچاری،  تصمیمات فوری و آنی می‌گیرند و پیش‌بینی می‌کنم در مقطع فعلی، تصمیم آنی جمنا، حمایت از رئیسی خواهد بود.

رمضان‌زاده در پایان در پاسخ به سوال دیگر ي درباره مکانیزم نامشخص جمنا گفت: اصولگرایان مکانیزمی را آغاز کردند که ممکن است نواقصی هم داشته باشد اما امیدواریم این جوشش از پایین در میان اصولگرایان پیش برود و آن‌ها نیز بتواند به جمع‌بندی مشخص برای تشکیل حزبی مستقل برسند.

نظر شما