شناسهٔ خبر: 19103781 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تشییع پیکر شهید حادثه تروریستی میرجاوه

گروه شهرستان‌ها: پیکر مطهر سرباز وظیفه شهید حسین طاهریان صبح امروز با حضور مسئولان شهرستان کاشمر و جمع زیادی از شهروندان در کاشمر تشییع و به خاک سپرده شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سرباز رشید اسلام حسین طاهریان که در حادثه تروریستی در پاسگاه مرزی میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان به درج رفیع شهادت نائل آمده بود، صبح امروز، نهم اردیبهشت‌ماه در کاشمر تشییع و به خاک سپرده شد.
تشییع پیکر شهید حادثه تروریستی میرجاوه
در این مراسم حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، امام‌ جمعه کاشمر، شهادت را خط و نشانی دانست که دلالت می‌کند بر اینکه بندگان صالح خدا بر عهد و پیمانی که با خدا بسته‌اند همچنان باقی هستند، گفت: شهادت یک امتیاز و برجستگی است که حتی شامل حال همه خوبان هم نمی‌شود.
وی بیان کرد: گروهی هستند که به فیض شهادت می‌رسند و خداوند تعبیر می‌کند این افراد برعهدی که با خدا بستند ماندند و بدعهدی نکردند.
تشییع پیکر شهید حادثه تروریستی میرجاوه
وی با اعلام اینکه ما باید منتظر ثمره وفای عهدی که با خدا بسته‌ایم باشیم، عنوان کرد: مؤمن نباید به آنچه در سوریه و عراق اتفاق می‌افتد، بی‌تفاوت باشد.
طباطبایی با اشاره به اینکه وقتی مسلمان شدیم باید پای این مسلمانی بایستیم، اظهار کرد: روزه گرفتن، نماز خواندن و عبادت به‌تنهایی مسلمانی نیست بلکه این فرایض، وظیفه همه است.
وی با بیان اینکه کسانی که علی بن ابیطالب(ع) و امام حسین(ع) را به شهادت رساندند و آن وهابی‌های جاهل که جوانهای ما را می‌کشند آن‌ها هم نماز می‌خوانند و حتی قرآن را هم از حفظ هستند، بیان کرد: مسلمانی بر نوکری کردن اجانب و بی‌تفاوت بودن در برابر این هجمه‌ها و دسیسه‌های دشمنان نیست. تشییع پیکر شهید حادثه تروریستی میرجاوه
امام‌ جمعه کاشمر با اعلام اینکه کسانی که منتظر شهادت هستند از مردن ترسی ندارند، این افراد بر امام حسین(ع)، اقتدا کرده‌اند، گفت: امام حسین چگونه زندگی کردن و چگونه مردم را به ما آموخته است.
وی با اشاره به اینکه حال که قرار بر مردن است چه‌بهتر که در راه خدا باشد، افزود: بدون شک کسانی که شهید شده‌اند، افرادی شاخص و الگو هستند.
تشییع پیکر شهید حادثه تروریستی میرجاوه
در این مراسم که با حضور گسترده مردم، مسئولان و خانواده شهدا برگزار شد، پیکر این شهید حمله تروریستی میرجاوه تشییع و در آرامگاه مدرس کاشمر به خاک سپرده شد.
شرکت کنندگان در این مراسم با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا ،مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود نفرت و انزجار خود را از تروریست‌ها و حامیان آنان اعلام کردند.
در حادثه تروریستی در پاسگاه مرزی میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان، 11 مرزبان شامل هفت سرباز و نیروی کادری به شهادت رسیدند که شش سرباز این حادثه تروریستی از استان خراسان رضوی بودند.
تشییع پیکر شهید حادثه تروریستی میرجاوه
شهید معین بیانی اهل بردسکن، شهید مهدی امینی اهل شهرستان جوین، صادق خدادادی اهل سرخس و حسین طاهریان اهل کاشمر و ساکن یزد از شهدای خراسان رضوی در این حادثه تروریستی بودند.
شهید حجت کاظمی و امیر مکاری نیز دیگر شهدای استان خراسان رضوی در این حادثه تروریستی بودند.

نظر شما