شناسهٔ خبر: 19100028 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

گزارش فروش اکران‌های هفته پایانی فروردین؛

"ماجرای نیمروز" در آستانه ۴ میلیاردی شدن

فیلم روی پرده "ماجرای نیمروز" محمدحسین مهدویان توانسته است فروش خود را از ۳.۵ میلیارد هم بالاتر ببرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «نسیم آنلاین»، فرهنگ نیوز نوشت:

بعد از گذشت بیشتر از شش هفته از اکران بالاخره قسمت دوم کمدی «گشت ارشاد» توانست دیگر کمدی پیشتاز فروش یعنی «خوب بد جلف» را پشت سر بگذارد و صدرنشین شود. رقابت میان این دو کمدی در هفته های گذشته مدام نزدیکتر شده بود و در نهایت در هفته اخیر بود که «گشت2»سعید سهیلی توانست با 80 میلیون فروش بیشتر صدرنشین جدول فروش شود. این را نباید از نظر دور داشت که از دست دادن سرگروه سینمایی و کاهش 50 سالنی «خوب بد جلف»پیمان قاسم خانی یکی از دلایل کاهش فروش آن بوده است ولی از آن سو این را هم نباید فراموش کرد که «خوب بد جلف» یک ماه زودتر از «گشت2» روی پرده رفته بود! آخرین آمار فروش «گشت2» 15 میلیارد و 330 میلیون و «خوب بد جلف» 15 میلیارد و 250 میلیون است.

دیگر فیلم پرسالن روی پرده «ماجرای نیمروز»محمدحسین مهدویان است توانسته فروش خود را از 3.5 میلیارد هم بالاتر ببرد و به نظر می رسد با از دست دادن سرگروهش در هفته جاری و البته در اختیار داشتن سینماهای شهرستانها رسیدنش به فروش 4 میلیارد تا پایان اکران دور از دسترس نباشد.


آثار میانه
 
در میانه جدول فروش سه فیلم «سه بیگانه»مهدی مظلومی و «مبارک»محمدرضا نجفی امامی قرار دارند که هر دو حدود 50 سالن فعال در اختیار دارند و با این تعداد سالن جزو آثار با فروش متوسط سینماها هستند. «سه بیگانه» بالاخره توانسته فروش خود را از 2 میلیارد عبور دهد که با درنظرگرفتن حداقل تبلیغات محیطی و نداشتن تبلیغات تلویزیونی فروش بدی نباشد به خصوص که فیلم سه سال قبل تولید شده یعنی در دورانی که هزینه های تولید به مراتب پایین تر از حالا بود.

رئال-انیمیشن «مبارک» هم فروش خود را به 1.5 میلیارد رسانده است در شرایطی که حدودا دو ماه و نیمی میشود که روی پرده است و احتمالا در روزهای آینده سینماهای خود را از دست داده و تقدیم فیلمهای اکران دوم نوروز می کند.


*تازه از راه رسیدگان

سه فیلم «امتحان نهایی»، «نقطه کور» و «تیک آف» از جمله آثار اکران دوم نوروز هستند که در روزهای گذشته روی پرده رفته اند. در میان این آثار «امتحان نهایی»عادل یراقی که در گروه آزاد روی پرده رفته است و از حضور شهاب حسینی در نقش اصلی سود می برد فروشی بیشتر از بقیه داشته است و بعد از ده روز اکران در آستانه فروش 200 میلیون قرار گرفته است.

«نقطه کور» مهدی گلستانه فقط در تهران اکران شده است و به واسطه مضمون ملودرام خود توانسته در دو روز ابتدایی اکرانش 50 میلیونی فروش خالص داشته باشد. «تیک آف»احسان عبدی پور که مضمونی موزیکال دارد و در روزهای ابتدایی اکرانش اکرانهای مردمی متوالی داشته در دو روز 65 میلیون فروش داشته که رقم خوبی به شمار می رود و اسباب ایجاد امیدواری برای رونق گیشه در هفته پیش رو.
 
*آماده خداحافظی

شاید اگر شورای صنفی نمایش بنای این را نمی گذاشت که به دو فیلم قعرنشین جدول فروش یعنی «آباجان»هاتف علیمردانی و «یک روز بخصوص»همایون اسعدیان که فیلم دوم را هم رییس شورای صنفی نمایش ساخته کمک بیشتری برای بالا رفتن آمار فروش کند این دو فیلم به دلیل فروش پایین شان باید زودتر از اینها جای خود را به آثار تازه تر می دادند.

با این حال این افزایش دامنه روزهای روی پرده ماندن، هم کمک چندانی به این دو فیلم نکرده و هر دو به سختی رقم فروش یک میلیارد را رد کرده اند که با استانداردهای هزینه ای تولید فیلم سینمایی در روزگار ما بعید است حتی نیمی از هزینه های تولید هم با این ارقام پوشش داده شود. «آباجان» و «یک روز بخصوص» آماده خداحافظی از گیشه ها هستند و این هفته باید جای خود را به فیلمهای تازه تر دهند.

نظر شما