شناسهٔ خبر: 19099852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور ۷۰۰ دانش آموز دختر و پسر گیلانی؛

سی وپنجمین جشنواره«هنرآوایی دانش آموزی» گیلان درصومعه سرا آغاز شد

صومعه سرا- سی و پنجمین جشنواره «هنر آوایی دانش آموزی» استان گیلان با حضور ۷۰۰ دانش آموز پسر و دختر مقطع متوسطه اول و دوم در شهرستان صومعه سرا آغاز شد.

صاحب‌خبر -

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش صومعه سرا در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرستان صومعه سرا به مدت دو روز میزبان برگزاری سی و پنجمین جشنواره هنرآوایی دانش آموزی استان گیلان است.

پرویز امیدی با بیان اینکه این دوره از جشنواره از امروز (شنبه نهم اردیبهشت ماه) آغاز شده است، افزود: جشنواره در سالن کانون شهید بهشتی شهرستان صومعه سرا در حال برگزاری است.

وی با اشاره به حضور ۷۰۰ دانش آموز دختر و پسر مدارس استان گیلان در این دوره از جشنواره، گفت: این دانش آموزان از ۳۲ منطقه آموزش و پرورش گیلان در قالب ۳۳ گروه سرود حاضر شده اند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش صومعه سرا خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۵ گروه از دختران و هشت گروه نیز پسران شرکت کرده که در مدت دو روز (شنبه و یکشنبه) به صورت صبح و عصر باهم به رقابت می پردازنند.

وی با بیان اینکه از میان گروه های سرود دخترانه نیز ۱۵ گروه از مقطع متوسطه اول و ۱۰ گروه نیز از متوسطه دوم هستند، تصریح کرد: در گروه پسران، دو مقطع به صورت مساوی شرکت دارند.

امیدی با بیان اینکه شهرستان فومن، ناحیه یک و دو رشت بیشترین گروه های سرود شرکت کننده را به خود اختصاص داده اند، یادآورشد: از هر جنسیت به تفکیک مقطع سه گروه به عنوان گروه های برتر منتخب می شوند.

به گفته این مسئول تنها در مقطع متوسطه دوم گروه ها به تفکیک جنسیت دختر و پسر که رتبه اول را کسب کرده اند به مسابقات کشوری راه می یابند.

برچسب‌ها:

نظر شما