شناسهٔ خبر: 19099832 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تراز | لینک خبر

وزیر بهداشت مردم را شیر گریز کرد

تراز: رییس جامعه دامپزشکان با بیان اینکه مردم در سالهای اخیر شیر گریز تر شده اند گفت: دلیل این امر ناشی از اظهارات شتابزده وزیر بهداشت در ابتدای کار خود درباره پالم بود که به نظر می رسید جو زده شده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش تراز ، پیام محبی امروز در نشست خبری جامعه دامپزشکان به مناسبت روز جهانی دامپزشکی اظهار کرد منظور از پدافند غیر عامل در بخش دامپزشکی آن است که نگذاریم به ما حمله شود که این امر در تمام دنیا نیز مورد توجه است

وی افزود: میران مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها بسیار بالا است که این امر ممکن است خطرناک آفرین بوده و برای سلامت مردم مشکل‌آفرین باشد.

رئیس جامعه دامپزشکان یا بیان اینکه مصرف آنتی بیوتیک درایرات بالا است گفت: باید به گونه ای رفتار شود که مصرف آنتی بیوتیک ها در کشور کاسته شود تا مصونیت در مقابل آنتی بیوتیک ها ایجاد نشود.

محبی با بیان اینکه به میکروب نمی توان گفت که تو چون ویزا و پاسپورت نداری نمی‌توانی به ایران بیایی گفت: بنابراین چون نمیشود جلوی ورود پرندگان مهاجر به کشورمان را بگیریم باید به اقدامات دست بزنیم بیماریها کنترل شوند.
وی گفت: پرندگان مهاجر مانند بمب افکن هایی هستند که آلودگی میکروبی خود را به سایر کشورها از جمله ایران می برند بنابر این باید این موضوع مدیریت شود تا خسارات کمتری در مواردی مانند آنفولانزا بخش کشاورزی کشور وارد شود.

وی با بیان اینکه باید در تجویز دارو دقت بیشتری بعمل آید گفت : در مواردی مشاهده می‌شود در حالی اقدام به تجویزی دارو می شود که لزومی ندارد که این عمل خود ناشی از خواست انتظاری مراجعه‌کنندگان و بیماران است.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود درباره رعایت بهداشت در ذبح شرعی دام در محیط های شهری گفت: فرهنگ قربانی کردند که در کشور ما وجود دارند امری بسیار پسندیده است زیرا باعث می شود که افراد بخشی از دارایی خود را به نیازمندان دهند اما باید توجه داشت که در فرهنگ موضوع قربانی کردن در محیط های بهداشتی کمتر توجه شده است.

وی افزود: شهرداری تهران در موضوع رعایت ذبح بهداشتی دام در محیط های شهری توجه لازم را نداشته است به طوری که اکنون بخش زیادی از نذورات مردم در معابر شهری ذبح می شود که این هم ناشی از کم بودن تعداد مراکز عرضه و ذبح بهداشتی دام است.

وی یادآور شد که بیماری‌هایی نظیر تب کریمه و کنگو از طریق همین عدم رعایت ضوابط بهداشتی ذبح دام در محیط های شهری صورت می گیرد و با یک قربانی دام ممکن است تعداد زیادی از افراد آلوده شوند.

وی با بیان اینکه تب مالت در سال های اخیر افزایش 20 درصدی در جامعه داشته است گفت: این امر ناشی از توسعه مصرف لبنیات سنتی در کشور است که در سال های اخیر به دلیل جنجال پالم رخ داده است.

محبی با بیان اینکه هیچ نوع روغن پالم در شیر وجود نداشته باشد و ندارد گفت: درگذشته گذشته نیز تنها برای تولید ماست‌های پرچرب و بستنی از پالم استفاده می شد و باید توجه داشت که استفاده از این روغن برای عرضه شیر پاستوریزه در بازار مصرف توجیه اقتصادی ندارد.

وی اظهار داشت: برای استفاده از پا در شیر باید ابتدا چربی آن را جدا کرد و به جای آن پالم را مورد استفاده قرار داد که این امر خود هزینه های زیادی دارد که عملی اقتصادی به حساب نمی آید.

وی با بیان اینکه اظهارات وزیر بهداشت دولت یازدهم در ارتباط با وجود پالم در شیر گفت:نتیجه این صحبت های غلط باعث شد که مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی بهداشتی صنایع در کشور کم شود و مردم به سمت لبنیات سنتی رفتند.

وی با بیان اینکه مردم در سالهای اخیر شیر گریز تر شده اند گفت: دلیل این امر ناشی از اظهارات شتابزده وزیر بهداشت در ابتدای کار خود بود که به نظر می رسید که جو زده شده بود.

نظر شما