شناسهٔ خبر: 19099826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دادستان خرم‌آباد:

برخورد قاطع با تخلفات تبلیغاتی شهرستان خرم‌آباد انجام می‌گیرد

R41450/P1336/S6,72/CT11

دادستان لرستان گفت:برخورد قاطع با تبلیغات غیر مجاز کاندیداهای شوراها در شهرستان خرم‌آباد انجام می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سعید رازانی ظهر امروز در همایش نقش شورای اسلامی در توسعه شهری که در سالن دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار شد بابیان اینکه برای محقق شدن عمران و آبادانی شهر باید اقداماتی انجام شود اظهار داشت: در تبلیغات شوراهای شهر بر اساس قانونی که قرائت می‌شود مطالبی را باید بگویید که امکان  تحقق و اجرای آن وجود داشته باشد بنابراین بهتر است انسان عمل کند تا اینکه حرف بزند.

وی افزود: در بحث تبلیغات، نوشتن یا اظهارمطالب خلاف واقعه، دیوارنویسی، استفاده از بلندگوهای سیار خارج از محل سخنرانی، راه‌اندازی کاروان‌های سیار تبلیغاتی، الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی روی علائم راهنمایی و رانندگی، دیوار مدارس و تابلوهای بیمارستان، مدارس، مؤسسات آموزشی و تابلوهای معابر عمومی ممنوع است.

دادستان خرم‌آباد عنوان کرد: در مکان‌هایی که تبلیغات غیرمجاز صورت می‌گیرد  بر اساس قانون مأموران نیروی انتظامی در صورت مشاهده چنین مواردی متخلفان را جلب و به‌منظور تعقیب قانونی به مقامات قانونی تحویل می‌دهند از طرفی شهرداری‌ها نیز موظف‌اند با استفاده از امکانات نسبت به امحاء  چنین اوراقی  اقدام  کنند.

وی بیان کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با استفاده از امکانات محلی محله‌های مناسبی را برای الصاق و یا آثار تبلیغاتی تعیین کنند که در این زمینه 15 نقطه شهر از سوی شهرداری برای بنر و پوستر با شرایط یکسان محیا می‌شود.

رازانی قانون مربوط به انتخابات مجلس خبرگان رهبری، قانون انتخابات ریاست جمهوری، قانون مجلس شورای اسلامی شهر و روستا را سه قانون مربوط به انتخابات دانست و گفت: بر اساس قانون اندازه آثار تبلیغاتی نباید از 70در 100 سانتی‌متر بیشتر باشد.

وی تصریح کرد: کسانی که زودتر تبلیغات را شروع کرده‌اند پیگرد قانونی دارد و با آن‌ها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما